מה שאתם לא רואים

ד"ר תמר עילם גינדין

ד"ר תמר עילם גינדין

יועצת, מדריכה ומלווה למימון המונים

שיתוף הפוסט

ביום ראשון לפני שבועיים ב-10:42 השקנו את הקמפיין של מיכל ברקוביץ' אוטיזם – תתחילו כאן.  

הגענו ל-50% קצת לפני חצות, ול-400 תומכים בבוקר היום השני (מוזמנים לקמפיין לבדוק כמה יש עכשיו) וזה נותן לי השראה לשתף בכמה תובנות על קמפייני בזק. 

הקמפיין ארך 12 יום מיום ראשוון עד חמישי שאחריו, שזה קמפיין בזק סטנדרטי. 

הקמפיין הקצר ביותר שלי היה #משפט_הפונדקאיות ב-be active, שהיה שבוע. 

את קמפיין הבזק הגתה יערה "קקאו" קלמנוביץ' אחרי שבעלה איים שאם תעשה עוד הדסטארט הוא יתגרש ממנה, כי במהלך החודש של הקמפיין הראשון שלה היא הייתה עצבנית ורבה עם כל העולם. 

אחרי שהבינה שממילא רוב הכסף נאסף בימים הראשונים והאחרונים של הקמפיין ובאמצע זה מיתון אמצע קמפיין ומטפסים על הקירות ורבים עם כולם, היא החליטה שמה שצריך זה לקצר את האמצע – והשאר היסטוריה. 

חשוב להבין ש"בזק" מתייחס לזמן מהשקת הקמפיין ועד סיומו, וההכנה היא ממש לא בזק. 

רוב העבודה בקמפיין היא בניית הקהילה. 

מיכל בונה את הקהילה שלה כבר שלוש שנים אם לא יותר. 

בהתחלה ללא שום כוונה של קמפיין אלא באמת נטו בשביל לעשות טוב (למי שלא מכיר – אוטיסטים/ות ושאר ירקות, מרוצפות ומיכל מדברת על אוטיזם). 

הספר הוא תוצאה של לחץ שהופעל על מיכל בקהילה כבר כמה זמן כי אנשים באמת *רצו* אותו. הביקוש בא מהקהל. 

בגלל שהקהילה כבר הייתה קיימת, פעילה וצמאה לספר הזה, יכולנו לעבוד על חימום הקהילה לקראת הקמפיין ורישום אנשים למעגל ראשון רק שלושה שבועות, תוך כדי כתיבת הקמפיין. כשהשקנו את הקמפיין כבר היו כ-360 אנשים ש*ביקשו* לקבל הודעה כשהוא מתחיל כדי לתמוך מיד.

וזה בנוסף למספר אושיות שנרצה שיפרסמו משהו על הקמפיין (ביום רביעי, אז צפוי להתחיל מיתון אמצע קמפיין או קיפאון ה-100), וגם אליהם פנינו מראש כדי לוודא שהם מסכימים. 

כל הדברים האלה קרו לפני שבכלל לחצנו על הכפתור הירוק. 

אני חושבת שעינת שמשוני, שהיא גם חסידה ידועה של קמפייני הבזק, יכולה להסכים איתי שרוב העבודה נעשית לפני הקמפיין. 

לפעמים אני מדברת עם יזמים שרוצים להשיק קמפיין של 90 ימים וחושבים שהקהילה תגדל תוך כדי קמפיין. כשהקמפיין מוצלח הקהילה בטוח תגדל תוך כדי הקמפיין. אבל צריך בסיס מספיק (לא חייבים נתונים כמו של מיכל, זה חריג בכל קנה מידה) כדי שהקמפיין יהיה מוצלח והקהילה תגדל. אחרת זה לא יקרה. והרבה יותר קל לבנות קהילה כשלא מבקשים מהם כסף. במקרה של מיכל, הקמפיין פשוט עונה על ביקוש. 

אז אם יש לכם 90 ימים, אני מציעה להקדיש חודשיים לבניית קהילה, לתת תכנים, לתת ערך, ליצור ביקוש – ואז שבועיים לחמם את הקהילה ועוד שבועיים קמפיין (ותודיעו לתמיכה מראש שזה יהיה קמפיין בזק, זה עוזר להתארגן).

רוצה לקבל את התכנים שלנו במייל?

כאן נרשמים לרשימת התפוצה 👇🏻

פוסטים נוספים

Uncategorized

תשורות בקמפיין – דוגמה לתהליך חשיבה

היי,  אני רוצה לשתף בחלק מתהליך החשיבה על התשורות, שוב תוך הדגמה מהקמפיין של מיכל ברקוביץ' אוטיזם – תתחילו כאן. לפני תחילת הקמפיין התמיכה של

Uncategorized

מה שאתם לא רואים

ביום ראשון לפני שבועיים ב-10:42 השקנו את הקמפיין של מיכל ברקוביץ' אוטיזם – תתחילו כאן.   הגענו ל-50% קצת לפני חצות, ול-400 תומכים בבוקר היום השני

רוצה להביא את הערך שלך לעולם?

כאן נרשמים לקורס שנורקינג 👇🏻