fbpx

38. מסמכי גוגל

ברוכים הבאים למקום החשוב ביותר באינטרנט, זה שמאפשר לנו לעבוד בשיתוף פעולה עם כל הצוות שלנו וגם עם הקהילה. 

אם אתם עוד לא מכירים את גוגל דרייב, זה הזמן. 

כשנכנסים לגוגלדרייב ומקליקים על NEW/חדש מתחת ללוגו, נפתחות האופציות הבאות:



תיקייה חדשה: מומלץ שתהיה תיקייה אחת לתכני הקמפיין, אחת לביורוקרטיה, ואחת – עם הרשאת צפייה לכל מי שיש לו הלינק (זה עכשיו סינית, תיכף נסביר) – עם חומרים לעיתונות: קומוניקט, ויז'ואלס, נושאים אפשריים לשיחה. 

 

העלאת קובץ  והעלאת תיקייה- נראה לי שברור.

 

גוגלדוקס – מסמכי גוגל – זה כמו WORD, רק שאפשר לעבוד עליו במקביל ויש לו עוד כמה תכונות נעלות שאין ל-.WORD. וגם כמה שחסרות, אבל רבים היתרונות על החסרונות. 

 

גוגל שיטס – גיליונות גוגל – המקבילה הגוגלית לאקסל שאפשר לעבוד עליו במקביל. עוד מעט נראה מה עושים איתו

 

גוגל סליידס – שקופיות גוגל – המקבילה החיוורת לפאוור פוינט. לא רלוונטי לנו אז לא נרחיב. 

 

גוגל טופס – הדרך שלנו לתקשר עם תומכים ובכלל לאסוף מידע כך שיהיה לו קשה יותר ללכת לאיבוד. גם להם נקדיש קצת יותר מאשר לאחרים. 

 

שיתוף

גם בתיקייה וגם בכל אחד מסוגי הקבצים יש אפשרות לשתף עם הצוות שלנו. אפשר לתת לכולם הרשאת עריכה, ואפשר שתהיה לאחד (שיוחלט) אפשרות עריכה ולכל השאר רק אפשרות הצעה, כדי שגרסאות קודמות יישמרו, וכדי שיהיה מעקב אחרי השינויים שנעשים בקבצים. 

שיתוף של קובץ נעשה דרך הכפתור SHARE/שיתוף בפינה הימנית או השמאלית העליונה, ליד תמונת הפרופיל שלך. 

בתיקיות השיתוף הוא מתוך הצלמית של החבר'ה בסוף השם של התיקייה: 

הקלקה על הצלמית או על הכפתור תיתן אפשרויות שיתוף: למעלה שיתוף כתובות ג'ימייל ספציפיות, ולכל אחד מה ההרשאה (עריכה, הערות, צפייה) ולמטה אפשרויות שיתוף כללי.

בתיקיית היח"צ השיתוף יהיה שכל מי שיש לו הלינק יכול לצפות. 



בחירת אופן העריכה:

מתחת לכפתור השיתוף יש עיפרון, שאם מקליקים עליו מגלים את שלוש אפשרויות הצפייה. אם הוגדרתם כמי שיכול רק להעיר, יהיו לכם רק אופציות SUGGEST וצפייה, ואם הוגדרתם כצופים בלבד – אין לכם אפשרויות מלבד צפייה. 

בקבצים משותפים עם אנשים אחרים אני אוהבת לעבוד בסג'סט, כי זה עוקב אחר שינויים ושומר גרסות קודמות. 

 

שני סוגי הקבצים שחשוב לי לדבר עליהם בנפרד הוא גיליונות (=אקסל) וטפסים. נתחיל מטפסים כי מהם עוברים לגיליונות.


גוגלטופס:

כך נראה הטופס כשנכנסים אליו: 


שימו לב שכאן SEND זה כבר לשלוח את הטופס המוכן לאנשים שיענו. אם אנחנו רוצים שותפים לעריכה, עושים את זה בהקלקה על שלוש הנקודות שבין ה-SEND לתמונת הפרופיל שלך, ב-ADD COLLABORATORS.


שם גם נמצאת האופציה לשכפל את הטופס. בתיקיית הדרייב שהכנו לכם לפרק 6 עם הטפסים המוכנים, יש לכם רק הרשאת צפייה, ולכן אתם יכולים להשתמש באופציה הזאת כדי לשכפל לעצמכם טפסים. 



בואו נכין את הטופס עצמו:

נחליף את UNTITLED DOCUMENT בשם הטופס, ונכתוב לו תיאור קצר. לא כולם קוראים את התיאור, אבל זה חשוב שיהיה. לאחר מכן באות שאלות. 


לכל שאלה אפשר לבחור את הסוג שלה. הסוגים הנפוצים מופיעים ראשונים: 

  • בשאלות עם תשובה קצרה, 

  • שאלות עם תשובה ארוכה, 

  • שאלות אמריקאיות עם תשובה אחת (Multiple Choice/Dropdown)

  • שאלות אמריקאיות שאפשר לבחור כמה אפשרויות (Checkboxes)

  • בתרומת תשורות, למשל, נרצה גם לאפשר העלאת תמונה. את זה עושים בשאלה שמהותה File Upload. 


יש עוד הרבה אפשרויות, הן הרבה יותר מתקדמות ממה שצריך לטופס בסיסי. 


בואו נזכור גם שכמה שהטופס יותר מסובך כך יותר קשה למלא אותו, ויותר קשה לעבוד איתו אחר כך. 


ב-SETTINGS (הגדרות) של הטופס יש גם המון אפשרוית, זו שהכי רלוונטית בעיניי היא הודעת הסיום של הטופס. במקום סתם "תשובתך נקלטה", אפשר שוב להודות לתומכים על תמיכתם, או לאנשי המעגל הראשון על התעניינותם, ולעדכן מה ייעשה עם המידע הזה (ניצור איתכם קשר בהמשך וכו'). 

Settings > presentation > after submission



כשהטופס מוכן, שולחים אותו באמצעות SEND. יש שם כמה אפשרויות, אני אוהבת להעתיק את הלינק אבל כל אחת אפשרית. 

אחרי ששלחנו את הטופס ואנשים מתחילים למלא, אפשר לראות כמה אנשים מילאו בעיגול ליד responses:



בהקלקה על REPONSES אפשר לראות סטטיסטיקות של התגובות – זה מצוין לשאלונים שהם למטרה סטטיסטית, אצלנו זה יותר לאיסוף פרטים, אז אנחנו נקליק על הצלמית של גוגלשיטס כדי ליצור גיליון שירכז את התשובות. תינתן לנו הבחירה בין קובץ חדש לבין גיליון בתוך קובץ שיטס קיים. בניהול תשורות, אני אוהבת שכל התשובות מרוכזות בגיליונות שונים בקובץ אחד. 


אז בואו נעבור ל…


גוגל שיטס

חדי העין שביניכם בוודאי הבחינו שיש טורים חסרים. אלה טורים שיש בהם מידע אישי, ולכן הסתרתי אותם לפני שצילמתי את המסך. אפשר להסתיר טורים גם כדי שיהיה לנו יותר נוח בעין. הסתרת טורים עושים באמצעות קליק ימני על האות של הטור (למעלה) ובחירת "הסתרת הטור" (HIDE). כשנרצה להוציא מהסתרה, נקליק על אחד החצים בראש הטורים הסמוכים. 

Timestamp: לא קשור לשאלות בטופס. לכל תשובה נכתב באופן אוטומטי מתי שלחו אותה. 


במקרה הזה זה חשוב גם לכסת"ח שלנו. התשובה האחרונה בטופס נשלחה אחרי המועד האחרון שבו ביקשתי שימלאו אותו כדי שאוכל לקחת מרחלי את הספרים. אז אם הם יבואו בטענות יש לי הווצאפ אליהם וזמן המילוי. 


בואו נגיד עכשיו שאני רוצה להבין כמה ספרים צריך מכל סוג. מה שאעשה הוא לסדר את כל הטופס לפי טור C. קליק ימני על האות C ובחירת SORT SHEET A>Z. זה אומר שכל הטופס יסתדר לפי סדר אלפביתי של הטור הזה. שימושי במיוחד כשמקבלים קבצי תומכים ורוצים לסדר לפי תשורה!


והנה סידור לפי סוג הקדשה: 


דברים נחמדים שאפשר לעשות עם טופס גוגל:

טופס מימין לשמאל (כמו עברית) במקום משמאל לימין: format > direction > sheet right to left

סתם שיהיה לנו יותר נעים בעין. 



פעולות חשבוניות מוּבְנוֹת: 

סכום: אם יש כמה מספרים שכולם בטור אחד או בשורה אחת, אפשר לסמן את כולם ולסכום:


פעולות חשבוניות ספציפיות על תאים ספציפיים בשורה: 

זה פרט מתוך צילומסך של הטבלה שהקדימה את הכלי של שנורקינג לחישוב סכום יעד: 

המספרים המסומנים באדום הם חישובים. בצילום המסך אתם רואים שהסכום אחרי עמלות בשורה 2 הוא F2 (סכום התמיכה) כפול 0.89, שזה מה שנשאר אחרי עמלת הדסטארט (9% + מע"מ). כן, אני יודעת, זה לא מדויק, אבל העדפנו לעגל מעט כלפי מטה כדי להלחיץ את עצמנו. החישוב המדויק הוא 0.8947, וכך זה גם בכלי של שנורקינג. 

כשאתם מכינים את הטבלה, בתוך הקובייה הרלוונטית כותבים = ואז את התרגיל המתמטי, כאשר כדי להשתמש בתוכן של תיבה אחרת מהטבלה, פשוט מקליקים עליה. 

לשים לב שהכול נכתב רצוף בלי רווחים. 

רואים את הנקודה המרובעת בפינה הימנית התחתונה של המלבן שממסגר את G3? אם מושכים אותו למטה או ימינה (אי אפשר גם וגם), זה מעתיק את אותו חישוב לשורות הבאות. המספר שלקוח כאן זה ייקח את התא שנמצא באותו מקום יחסית לתא החדש. בשורה 3 החישוב יהיה על F3 וכו'. 


הנה החישובים בתאים האחרים: נטו – אחרי עמלות ועלויות. 


אחוז רווח – כמה מסכום התשורה נשאר בידינו: 


בניית טקסט

הנה ספוילר לטבלת אקסל שתקבלו במודול 6 ותעזור לכם לנהל את ההודעות האישיות לחימום מעגל ראשון. מאוחר יותר העקרונות האלה יהיו רלוונטיים גם לניהול תשורות.

כדי להפוך מספר טלפון לקישור למשלוח ווצאפ, הנוסחה היא: 

http://wa.me/NUMBER_INCLUDING_COUNTRY_CODE

הנוסחה בעמודה D היא:
= כמו שמתחילים גם נוסחאות מתמטיות.
מה שרוצים לכתוב בין מירכאות: "מה שרוצים לכתוב"
כשרוצים לשרשר טקסט מתוך תאים (גם אם זה מספר, הוא נלקח כטקסט), מחברים ב-&

גם כאן לא יהיו רווחים בין הרצפים. בתוך המירכאות אין בעיה לכתוב רווחים.
מה שאנחנו רואים כאן בתא D2 הוא "http://wa.me/972" ומודבק אליו מספר הטלפון מהתא C2. 


טיפ ממש חשוב לעבודה עם קיצורי WAME: עדיף אלפי מונים לעשות את זה מהטלפון! 

אם טרם עשיתם זאת, התקינו את אפליקציות GOOGLEDRIVE ו-GOOGLESHEETS ותקליקו על הלינקים האלה מהטלפון. הטלפון מאפשר לכם לפתוח ישר את ווצאפ, ובמחשב זה תהליך מייגע לפני שמגיעים לווצאפ ווב, שנפתח בחלון חדש, ואתם יודעים כמה זמן לוקח לווצאפ ווב להיטען בחלון חדש. זה מחרפן. 

וכך בנינו את ההודעה הסופית, שצריך רק להעתיק: 

מה יש לנו כאן: 

  • "היי " (שימו לב שהרווח בא לפני המירכאות הסוגרות)

  • שם החבר/ה מהתא הראשון בשורה (A2), 

  • שוב שרשרת טקסט, שהיא בסך הכול פסיק ועוד רווח 

  • ההודעה האישית מהתא השני בשורה (B2) 

  • נקודה, רווח, ואז הנוסח הקבוע, שניסחנו ביוניסקס כפי שלמדנו בשיעור 28. את הנוסח הקבוע אין צורך להעתיק שוב ושוב, ולכן הוא נמצא רק בתא G2. כאשר שמים $ לפני האות של הטור או המספר של השורה (או שניהם), המיקום נשאר קבוע גם כשמעתיקים את הנוסחה לתא אחר. 


יש עוד המון דברים שאפשר לעשות עם מסמכי גוגל למיניהם, נתתי כאן ממש רק את הדברים שאני משתמשת בהם הכי הרבה במסגרת קמפיינים, ויכול להיות שגם זה היה יותר מדיי… 

בהצלחה!