fbpx

39. אתר הדסטארט - תכלס

צילומי המסך כאן יהיו מתוך אתר הדסטארט, אבל האתרים האחרים – גיב-בק ובי-אקטיב בנויים בדיוק אותו דבר. 

זה סרגל הכלים העליון של הדסטארט. נעבור במהירות מימין לשמאל:

  • הלוגו: הקלקה על הנורה תביא אתכם תמיד בחזרה לעמוד הראשי. 

  • הכפתור שתיכף נקליק עליו – לעשות הדסטארט. כאן מתחילים פרויקט. 

  • כל הפרויקטים, חיפוש וגיפטכארד נראים לי מובנים מאליהם.

  • שינוי שפה בין עברית (או שפות מימין לשמאל) ואנגלית (או שפות משמאל לימין). 

  • בקצה השמאלי זה היוזר שלכם. אם לא נכנסתם לאתר, תופיע שם המילה "כניסה". אפשר להיכנס כבר עכשיו אם יש לכם יוזר, ואם אין – תצטרכו לעשות אחד ממש בעוד מסך וחצי…

 

 

 

יאללה. נקליק על "לעשות הדסטארט". 

ייפתח העמוד הזה, שבו נכניס את כותרת הפרויקט ואת הקטגוריה הראשית שלו, מתוך תפריט שנפתח. 

שימו לב שאפשר לשנות כל דבר בפרויקט לפני השקתו. גם השם והקטגוריה שתבחרו עכשיו הם לא סופיים.

 

אחרי ההשקה אפשר לשנות הכול חוץ מסכום יעד וזמן סיום. בשביל חלק מהשינויים נצטרך לבקש מהתמיכה, למשל שינוי ניסוח או סגירה של תשורות שכבר תמכו בהן.

 

 

כדי לשמור ולעבור לשלב הבא, כבר צריך להיכנס. אם אתם לא בפנים, תקבלו חלון כדי ליצור חשבון או להיכנס עם משתמש קיים. 

עכשיו נקליק על "להמשך עריכה" 

נגיע לעמוד שבו מכניסים את כל הטקסטים שדיברנו עליהם במודול 4:

– תיאור של 140 מילים שהוא כרטיס הביקור שלנו באתר ועל פיו יחליטו מבקרים אקראיים אם להיכנס לפרויקט שלנו (מופיע גם בעמוד הבית וגם בפרויקט עצמו ליד סרטון הווידאו) 

– קטגוריות נוספות. לא חייבים אבל כדאי שיהיו, כי לפעמים אנשים מחפשים או מקבלים הצעות לפי קטגוריות. 

– תגיות: אפשר לבחור מתפריט שנפתח, או לכתוב בעצמנו עם פסיק אחרי. בעיניי כדאי, כי זה עוד משהו שימשוך אלינו אנשים דרך מנועי החיפוש. 

– תמונת הפרויקט – זאת שתופיע בעמוד הראשי של האתר, דיברנו עליה בפרק 29

– סרטון הפרויקט – כתובת סרטון היוטיוב שהעלינו בשיתוף UNLISTED – כלומר לא עולה בחיפושים, אבל כל מי שיש לו הלינק יכול לראות (כן, אפשר גם וימאו. אם אתם מכירים אתם לא צריכים להיות כאן. קישטה!)

– סכום היעד כפי שחישבנו בשיעור 19. 

 

אחרי שנעשה שמירה והמשך, נגיע לתוכן הפרויקט

כאן יבוא המלל העיקרי שאותו ניסחנו היטב לאורך כל מודול 4, עם חמשת הממים וכל הניסוחים. 

העורך הזה הוא נקודת התורפה של הדסטארט – אין בו הרבה אפשרויות, אם מעתיקים אליו טקסט מבחוץ אז לפעמים הוא מקבל גרפיקה מוזרה ולכן עדיף להקליד ישר בתוכו, ומצד שני אם לא שומרים תדיר וסגרנו את החלון בטעות – העבודה הולכת לאיבוד. 

אז או שניקח הימור עם עיצוב, או שנקליד בתוך העורך ונקפיד לשמור כל כמה דקות (אייקון השמירה משמאל למעלה). 

 

אחרי התוכן יבואו התשורות, שגם עליהן כבר דיברנו במודול 4. 

בתכנון התשורות היו לנו אולי גם תשורות מוגבלות, או כאלה שייכנסו מאוחר יותר. 

כאן אנחנו מכניסים רק תשורות שאנחנו רוצים שיהיו בקמפיין מהתחלה

בכל פעם שנרצה להוסיף תשורה במהלך הקמפיין, נוסיף אותה באותו זמן. 

 

כשמכניסים תשורה יש מקום ל:

  • שם התשורה – אני מאוד ממליצה לא להשתמש בכל 60 התווים. 

  • עלות התשורה (כלומר מדרגת התמיכה: כמה כסף?)

  • תיאור התשורה – שוב ממליצה לא להשתמש בכל 2500 התווים כי זה מייגע. גם כאן תקפים 5 המ"מים. אמרתי את זה בשיעור הרלוונטי ואומר את זה עוד פעם: אם יש אופציית איסוף עצמי, לציין בכל תשורה רלוונטית מאיפה הוא, גם אם ציינו זאת בגוף הקמפיין. ובתשורות שמצריכות תיאום זמנים (הרצאה, טיול וכו') – לכתוב מתי, אחרת תצטרכו להתחיל לתאם ולא תצאו מזה! מניסיון!

  • האפשרויות הנוספות אינן חובה. הן כוללות:

    • זמן אספקה משוער (יופיע רק חודש, ולכן אם מדובר בהופעה אז בכל זאת צריך לכתוב בגוף התיאור)

    • הגבלת כמות

    • הגבלה בזמן – למשל תשורות לזריזים אני מגבילה תמיד ל-100 ראשונים או יומיים – המוקדם מביניהם. 

    • אופציות משלוח: איסוף עצמי, משלוח בארץ ומשלוח בינלאומי. לכל אחד מסוגי המשלוחים אפשר לבחור מחיר – כלומר סכום שיתווסף לסכום המקורי בעבור משלוח. אפשר גם לא, אם בא לכם לספוג. 

 

אחרי שהגדרנו את התשורה, היא תופיע ברשימת התשורות בקיצור. כדי לראות את כל הפרטים הנוספים צריך להקליק על החץ הקטן משמאל למעלה (מוקף בעיגול), ואז יופיעו הפרטים הנוספים ועוד אפשרויות. הקלקה נוספת על החץ תחזיר את התשורה לתצוגה המקוצרת. 

אצלנו בתיאור כתוב תאריך מדויק, אבל באתר זה יופיע ככה, ולכן אני חוזרת ואומרת שבשביל הופעות, הרצאות וסיורים צריך לכתוב את התאריך במפורש בתיאור התשורה: 

נחזור רגע לצילום התשורה בממשק העריכה:

עריכה – לשנות את פרטי התשורה (כאמור, אפשר עד שמישהו תומך בה, אחר כך זה רק דרך מייל לתמיכה) 

שכפול – את זה אנחנו עושים אם תשורה מוגבלת נגמרה ואנחנו רוצים עוד, או אם יש שתי תשורות מאוד דומות – למשל אחת לזריזים ואחת לרגילים, ולא בא לנו לכתוב שוב את אותו מלל. לא לדאוג, בשכפול תשורה היא לא מתפרסמת מיד באתר, אלא אתם מגיעים לאותו ממשק עריכה של תשורות, פשוט עם כל הפרטים כבר בפנים. רק אחרי שתסיימו לשנות ותעשו "שמירת שינויים" – זה יופיע בפרויקט. 

 

הדבר הזה שנראה כמו = ליד החץ למעלה הוא "ידית גרירה": אם יש לנו כמה תשורות ואנחנו רוצים שהן יהיו בסדר מסוים, אפשר לגרור את התשורה הזאת שתופיע במקום יותר גבוה. 

כרגע זה פיצ'ר ניסיוני, כאשר בשליש מהמקרים התומכים יראו את הסדר שבחרנו, בשליש מהמקרים יראו לפי פופולריות – מהפופולרית ביותר להכי פחות פופולרית, ובשליש מהמקרים מהקטנה לגדולה. 

בקמפיין אחד שבו ניסיתי לסדר את התשורות לא לפי סדר עולה קיבלתי המון ריקושטים מתומכים שזה חירפן אותם שיש סדר אקראי, ומאז הסדר שאני בוחרת הוא מהקטן לגדול. אבל לשיקולכם!

 

הדבר הבא שנגדיר הוא "פרטי היזם", נראה לי שאתם לא צריכים אותי כדי להבין את זה. 

 

 

בואו נעבור רגע על הפאנל העליון: 

התקדמות בניית הפרויקט מראה לנו באיזה שלב אנחנו. העיגול הבא ייצבע כשנהיה מספיק מרוצים מהפרויקט ונשלח אותו למשוב בלחיצה על הכפתור הוורוד משמאל למעלה. הכפתור השלישי ייצבע כשהחבר'ה בתמיכה גם יהיו מספיק מרוצים מהפרויט ויאשרו לנו להעלות אותו (ואז הכפתור הוורוד יהיה להשקה), ואז נפסיק לעקוב אחרי ההתקדמות הזאת… 

 

דשבורד הפרויקט – חלקו ייפתח לנו רק אחרי אישור ראשוני מהתמיכה – כולל את הדברים הבאים:

 

עריכת תכני הפרויקט – איפה שהיינו כרגע. 

תרגום הפרויקט לאנגלית (או כל שפה משמאל לימין) – דיברנו כבר על כך שזה ממש לא חובה.

הצגת הפרויקט ברשתות החברתיות – חשוב מאוד! הטקסט כאן יכול להיות זהה לתיאור הקצר או שונה ממנו, וגם התמונה יכולה להיות תמונת הפרויקט או תמונה אחרת. כאן גם נטמיע פיקסלים ועוד כלים של פרסום ומעקב – אם יש לנו פרויקט של שש ספרות. מתחת לזה בעיניי לא שווה. 

קשר עם הקהילה – מיותר, זה פשוט לכתוב עדכון, ואת זה אפשר לעשות בלשונית העדכונית בפרויקט עצמו, כי אנחנו ממילא כל הזמן שם עם ה-F5. 

פרטי חשבון בנק – ממש לא דחוף עכשיו. צריך למלא אחרי שמגיעים ל-100% ולפני ההעברה לבנק שלכם. אני נוהגת למלא את זה ברגע האחרון נגד עין רעה…

האקדמיה והצ'קליסט פתוחים לכם כבר עכשיו. אני חושבת שקורס שנורקינג מקיף הוא די מקיף, אבל תמיד בעד ללמוד עוד…

"לעמוד הפרויקט" נותן לנו מבט על איך הפרויקט ייראה למשתמש שיגיע מבחוץ. אפשר לראות איך נראה במחשב ואיך נראה בטלפון. אחרי ההשקה, זה פשוט ייקח אותנו לעמוד הפרויקט. 

חשוב שנבין גם איך תומכים, כדי שנוכל לתת תמיכה טכנית למי שמסתבך. 

למעשה הדבר החשוב ביותר בתמיכה הוא לדעת שאפשר לשנות ידנית את המספרים שמסומנים כאן בירוק: את הסכום למעלה בלבד, כמובן, ובמקום לתמוך כמה פעמים באותה תשורה, אפשר לשנות את מספר היחידות שרוכשים ממנה וזה יכפיל בהתאם. דמי המשלוח יתווספו רק פעם אחת, שזה עלול להיות בעייתי למי שמזמין כמות שתייקר מאוד את המשלוח, אבל אנחנו לא באמת מתלוננים על תמיכה מרובה: