fbpx

40. קצרצרים

בשיעור הזה נעסוק בנושאים קצרצרים אבל חשובים שהזכרנו או נזכיר במודול ניהול הקמפיין. 

 

קישורים מדידים

במודול ניהול הקמפיין יש שיעור שלם על קריאת אנליטיקס. אם אנחנו אפילו שוקלים להשתמש בקישורים מדידים, אז כדאי שנכיר את ה-UTM – Urchin Tracking Module. כלי מעקב שאומר לנו מאיפה מגיעים אלינו הכי הרבה תומכים לקמפיין, ובעצם מסמן לנו איפה לרכז מאמצים. 

מה שחשוב לנו כדי שנוכל לראות את זה בדו"ח האנליטיקס זה מקור (utm_source) ומדיום (utm_medium). יש עוד שלושה פרמטרים אפשריים שלא רלוונטיים לנו כרגע. 

למעשה, גם לא כל כך משנה מה הסטנדרטים הכלליים, כל עוד אנחנו נדע מאיפה זה בא. 

בגיליון הקישורים של מודול 5 יש גם לשונית של בונה קישורי UTM. שימו שם את כתובת הקמפיין (רק עד המספר, בלי כל מה שאחרי) וקבלו קישור כללי, קישור ספציפית לאנגלית וקישור ספציפית לעברית. 

 

את הקישורים האלה אפשר לשתף כמו שהם, למשל בפייסבוק, בצורת קישור של מילה בבלוג, במייל או ביח"צ (אם קיבלנו). אם אנחנו רוצים לשתף בווצאפ, בטוויטר או בכל מקום אחר שמופיע בו URL (כתובת אינטרנט), כדאי ליצור קישור מקוצר. 

 

קישורים מקוצרים

יש כמה אתרים לקישורים מקוצרים. בחלקם הרשתות החברתיות חושדות, אבל ביטלי נחשב מאוד אמין יחסית. 

כך נראה החלק העליון של האתר. צריך ליצור חשבון – חינמי מספיק – כדי שנוכל ליצור קיצורים מגניבים. נקליק על הכפתור הכתום ונבחר LINK

ייפתח החלון הבא:

 

  • גם כאן אפשר פשוט להכניס את הפרמטרים של ה-UTM. לא נורא אם לא כולם קיימים, הלינק יכוון לכתובת הנכונה גם בלעדיהם. 

  • יש כאן מקום להכניס את הכתובת הארוכה 

  • מקום להכניס פרמטרים למקור ומדיום ל-UTM

  • ואז נקליק על CREATE

נקבל את החלון הבא, ובו הלינק המקוצר.

אפשר להעתיק אותו וזהו, ואפשר לעשות עוד דברים נחמדים:

  • לכתוב כותרת שתופיע לנו למעלה כשמקליקים על העמוד

  • אפשר לערוך את מה שאחרי bit.ly ולתת משהו שיהיה קל יותר לזכור. למשל הביטלי של "שווים" היה bit.ly/spartush 

  • למעלה יש אפשרות להעתיק, לצייץ ישר (זה אחד השימושים העיקריים של ביטלי) או להפיק קוד QR עם אותם פרמטרים של UTM. הוא ייראה כך:








ווצאפ 

את ווצאפ כולנו מכירים ואוהבים. על WAME (קישורים להודעות ווצאפ) גיליתי לכם בשיעור 38, בואו נדבר על עוד שני דברים – אחד מהחשובים ביותר לקמפיין, והשני סתם יעשה לכם את החיים יפים. 

 

רשימות תפוצה בווצאפ

כשרוצים לשלוח הודעה בתפוצה רחבה, יש שלוש אפשרויות. מהגרועה ביותר לטובה ביותר:

  • קבוצת ווצאפ רגילה – אנשים רואים שצירפו אותם לקבוצה, רואים אחד את השני, וגם כולם יכולים לכתוב אז קשקשת ברשת והמסרים שלכם הולכים לאיבוד. לכן זו האופציה הכי גרועה למשלוח הודעות. כן טוב לגיבוש קהילה. 

  • קבוצת ווצאפ שקטה – שרק המנהלים יכולים לכתוב. עדיף על קבוצת קשקשת, אבל לא שומר על פרטיות החברים כי עדיין כולם יכולים לראות את כולם. 

  • רשימת תפוצה – עכשיו אתם מדברים! ברשימת תפוצה אנחנו כותבים ושולחים פעם אחת, וכל רשימת התפוצה מקבלת את ההודעה כהודעה אישית. שומר על הפרטיות של כולם, ונותן אשליה של יחס אישי. 

 

היתרונות שכן יש לקבוצה על פני רשימת תפוצה:

  • אפשר ליצור קישור הצטרפות ואנשים יכולים להעביר ביניהם ולהצטרף אליה באופן וולונטרי. 

    • פתרון: אני אומרת שמי שרוצה שאצרף אותו שישלח לי מספר טלפון ואצרף. עובד במספרים קטנים או בעבודה קשה. 

  • בקבוצה כולם מקבלים את ההודעות, ברשימת תפוצה רק מי שגם אתם באנשי הקשר שלו. 

    • פתרון: כשמישהו מבקש להצטרף לרשימת תפוצה, אני שולחת איש קשר שלי (שמרתי את עצמי כאשת קשר בטלפון) ומבקשת שישמור אם הוא רוצה לקבל את ההודעות של רשימת התפוצה. 

 

אני מתחזקת רשימה כזאת של אנשי תקשורת, שהשתמשתי בה בדיוק פעם אחת, ורשימה של יועצי לשון בכל גופי התקשורת, שמקבלים ממני הגיות ואיותים של שמות איראניים שנמצאים בכותרות. בקמפיינים יש לי רשימות של מעגל ראשון ומעגל שני. 

 

כך ניצור רשימת תפוצה בווצאפ (מהטלפון):

 

שלוש הנקודות משמאל למעלה > צור רשימת תפוצה > לבחור אנשים (אפשר להקליק על מי שמופיע ואפשר לחפש בשדה החיפוש למעלה) 


אני ממליצה להתחיל משני אנשים ולתת שם ואז להוסיף עוד אנשים, כי אם קורה משהו באמצע ויוצאים מהרשימה, קשה למצוא אותה אחר כך (כן כן, מניסיון מר ב #משפט_הפונדקאיות). 

 

אחרי שנקליק על ה-V משמאל למטה, תיפתח לנו רשימת התפוצה, ונוכל לשנות את השם שלה (וגם לתת תמונה אם בא לנו): 

ניגע בשם הקבוצה למעלה (כרגע הוא "X נמענים") 




ובמסך שנקבל, נוכל לשנות את השם דרך השלוש נקודות משמאל למעלה: 

ואז גם נוסיף נמענים נוספים. 

 

אחר כך כשנרצה לשלוח הודעה ברשימה, פשוט נחפש את שם הרשימה (למשל: הדסטארט מעגל ראשון) ונשלח בה הודעה. זה יגיע לכל מי שאנחנו אנשי קשר שלו. 

ווצאפ ווב

אם עדיין אין לכם אז החיים שלכם עומדים להשתפר עכשיו לאין ערוך:

במחשב הולכים ל- http://web.whatsapp.com 

ייפתח מסך עם קוד QR. 

בטלפון שלוש הנקודות משמאל למעלה > מכשירים מקושרים > קישור מכשיר. 

ייפתח סורק שאיתו נסרוק את קוד ה-QR, והווצאפ שלנו יופיע לנו על צג המחשב!



ג'ימייל

הנושא האחרון שלנו במודול 5, עד שהכלים של שנורקינג יהיו מוכנים!

בג'ימייל יש המון מה ללמוד, אנחנו נדבר רק על שני הדברים החשובים ביותר:


רשימת נמענים מוסתרת

אם יש אנשים שביקשו לקבל את הודעת המעגל הראשון במייל, ואחר כך אם נרצה לשלוח מיילים לתומכי תשורות מסוימות כדי לשאול אותם שאלות משותפות, הדבר הכי חשוב הוא לשמור על פרטיותם. כששולחים עם כל הנמענים בגלוי, אחד עלול להשיב לכולם בטעות, ויש בעלי עסקים שעוד לא הבינו את חוק הספאם וקוצרים כתובות לרשימות התפוצה שלהם. בקיצור – לא שמים מכותבים בגלוי אלא אם כן אנחנו מתכוונים שידברו אחד עם השני!


לרשימת נמענים מוסתרת, נקליק על BCC מימין או משמאל למעלה, או שנעשה ctrl+shift+b

ייפתח לנו שדה BCC, ובו נכתוב את הנמענים. 

זהו, קלי קלות!


חתימה לזמן הקמפיין

מומלץ לתת קישור לקמפיין גם בחתימה שלכם.

עקרונית צריך להיזהר מיותר מדיי קישורים, הם עלולים לשלוח את המייל לספאם. אבל אם אתם יודעים איך לשים קישורים בחתימה אז ממילא לא הגעתם הנה…

נקליק על גלגל השיניים שליד הריבועים שליד תמונת הפרופיל שלנו, מימין למעלה או משמאל למעלה (תלוי בשפה של הג'ימייל שלנו). הרקע שלי שחור, אצלכם הרקע אולי לבן. שימו לב לסמלילים ולא לצבע. 

ואז נבחר את "כל ההגדרות". 

תחת "כללי", שזה הדבר הראשון שנפתח לכם, יש המון המון המון הגדרות, ואחת מהן – לקראת הסוף, תהיה "חתימה" או signature. 

לכם כנראה עדיין אין, אז להקליק על create new/ ליצור חדש


ולהכניס בעורך את החתימה שלכם:
את שמכם, מה שעוד בא לכם לכתוב (לא לחפור!) וכמובן קריאה לבקר בקמפיין. את שם הקמפיין תסמנו, ואז באמצעות CTRL+K או באמצעות צלמית סיכת המהדק, קשרו אותה לכתובת של הקמפיין. 

כך נראה החלון שייפתח כדי לכתוב בו את הקישור: 


אם אתם כבר כאן ובא לכם להיות ממש יצירתיים, אפשר לעשות "הודעת מחוץ למשרד" לתקופת הקמפיין, התנצלות על חוסר זמינות וקישור לקמפיין – זה בהמשך אותן הגדרות. 


בסוף לא לשכוח לגלול עד הסוף ולשמור את השינויים!


זהו, סיימנו את המודול הטכני, זמן להצטרף לחברים שדילגו עליו!