הפרק הקצרצר הזה בעצם מסכם בקיצור דברים שנאמרו בפרקים אחרים. הוא מהווה מעין צ'קליסט של דברים שכדאי לעשות, ופרקי זמן מומלצים.
אז אחרי שקיבלנו את כל הידע וההחלטות, הגיע הזמן לצאת לדרך.
כדאי להכין כמה שיותר דברים מראש, כי גם ככה יהיו מלא בלת"מים. נכון שחצי מהדברים באקסלים לא יתממשו והתכנים שהכנתם לא יספיקו או שפתאום תגלו עוד קבוצה שכדאי לפנות אליה עם תוכן חדש, אבל כל תוכנית היא בסיס לשינויים, ועם בסיס לשינויים יותר קל להתנהל מאשר בלי בסיס.
אני ממליצה לעשות את הכול בגוגל שיטס וגוגל דוקס, כדי שתהיה לכל חברי הצוות גישה בו זמנית ותוכלו לראות שינויים בזמן אמת במקום להתחיל להחליף גרסות.
להלן רשימת הדברים שצריך להכין מראש:
נוסח לפנייה ראשונה למעגל ראשון, כפי שניסחנו בשיעור המעגל הראשון. לא לשכוח את פסקת הזהב!
אם אתם צוות עם מעגלים חופפים אז לחלק ביניכם את המעגל הראשון והשני, שאנשים לא יקבלו באותו זמן פניות משני אנשים.
אם אתם לא משתמשים במערכת בתשלום למשלוח ווצאפים – להכין רשימת תפוצה בווצאפ עם האנשים שביקשו / בחרתם להיות מעגל ראשון.
אם רשמתם למעגל ראשון אנשים שלא הכרתם קודם, לשלוח מבעוד מועד ווצאפים אישיים ולבקש מהם להוסיף אתכם כאנשי קשר, כדי שהם יקבלו מכם את ההודעה שתישלח מרשימת התפוצה (בשיעור אקסל אני מראה איך להכין בקלות קישורי ווצאפ למשלוח אישי). למדתי את זה בדרך הקשה ב"משפט הפונדקאיות", כשאנשים שנרשמו למעגל הראשון לא קיבלו את הווצאפ…
להכין טיוטות ווצאפ (ברשימת תפוצה) ומייל. בתזכורות לקראת הסוף, אפשר לחלק את אותם אנשים באופן שונה (שיידעו ששני חברים שלהם מעורבים).
כל הטפסים שתצטרכו (יש דוגמות טפסים בחבילות העזרים לקמפיין שקיבלתם ביחד עם הקורס).
רעיונות/תכנים לפוסטי תודה ומשיכה לימים השונים של הקמפיין. הרגשות שלכם מעניינים אולי ביום הראשון של הקמפיין, אז הפוסט של היום הראשון יכול להיות ספונטני. אחריו מה שמעניין זה קטעים מהספר, דוגמיות מהאלבום, מתכונים מספר הבישול, תמונות, עובדות מעניינות וכו'.
נוסחי תודה אישיים, חשוב במיוחד אם יש לנו עוד בקשות או הזמנות לתומכים בלבד, ונרצה לתת לינקים (לינק להרשמה לאירוע סגור, לקבוצת פייסבוק סגורה, טופס למילוי – למשל פרויקט נסיינות של ספר בישול, וכו'). אני ממליצה לעשות את הלינק בביטלי. טיפ חשוב (לא פעם ראשונה ולא פעם אחרונה)! הקישורים בהדסטארט לא נצבעים, ולפעמים, במיוחד במשלוח החוצה (תודות ועדכונים) בכלל לא עובדים. בגוף הקמפיין זה הגיוני לגמרי – לא רוצים להוציא אנשים מהאתר. אבל אם יש קישורים בעדכון או בתודה אישית – לצבוע את המילים המקושרות ידנית + לשים קו תחתון ידנית, וגם לכתוב בסוגריים את הקישור המפורש. אני נעזרת כאן בקישורים מקוצרים כדי שלא יהיה ארוך מדיי.
טיוטות לעדכון של היציאה למעגל שני, אלא אם כן אתם מאמינים בעין הרע.
אם יש צוות של יותר משני אנשים, ואולי אפילו אם זה רק לעצמך, כדאי לעשות איזשהו גאנט משימות – מי צריך לעשות מה מתי, או רק מה צריך להיעשות מתי, ולחלק את המשימות בין חברי הצוות. בהמשך יהיה כלי של שנורקינג שעושה את זה בשבילכם 🙂
אקסל לפרסום הממומן – יחד עם אשת המקצוע שאתם עובדים מולה ולפי השיטות שמתאימות לה.
אקסל יח"צ: מדיום (רדיו, טלוויזיה, אתר חדשות), תוכנית/מדור, איש קשר מהצוות שלכם, איש קשר מההפקה, תאריכים ודברים חשובים נוספים.
אקסל שיתופי פעולה (ניוזלטרים, אושיות, תרנגולי זהב). גם כאן כולל תאריך פרסום תאריך אחרון למשלוח טקסט לפרסום, מה עוד צריך (ויז'ואל?)
אולי תרצו גם לרכז איפשהו את הקישור לכל הטפסים + קישורים מקוצרים שתצטרכו במהלך הקמפיין. הו וואו, יש כזה כבר בין הקבצים שקיבלתם מתנה? מדהים!
ביום הראשון – מי כותב תודה למי.
במקביל לכל ההכנות, אחרי שבניתם את הקמפיין – שולחים לאישור לתמיכה של הדסטארט, ופועלים כפי שהם ממליצים! יושבים שם חבר'ה עם ידע וניסיון והם באמת נותנים את התמיכה הכי טובה שאני מכירה ורוצים שתצליחו (עוד יתרון שלא ציינתי בפלטפורמת הכול או כלום…). אם יש לכם השגות וחילוקי דעות אז מותר לשאול למה ולומר את דעתכם, אבל לא לפטור הצעות ייעול ב"אבל זה יותר מדיי מאמץ", כי אתם תצטערו על זה אחר כך. אם העברית שלכם לא מספיק טובה – עדיף לשלם למישהו על עריכת לשון ולא להעלות קמפיין עילג. אם הסרטון שלכם לאורך, תצלמו שוב לרוחב גם אם זה לקח 73 טייקים.
את הקמפיין נוכל להשיק רק אחרי שאנשי התמיכה יאשרו, כלומר יראו שהוא מושלם או יבינו שיותר טוב מזה כבר לא יהיה… ואז נראה שהכפתור משמאל למעלה שינה את הכיתוב ומאפשר לנו להשיק.
לסיכום: להתחיל את הקמפיין כמה שיותר מוכנים. דברים לא יקרו כמו שאתם מתכננים, אבל חשוב שיהיה בסיס לשינויים.
שיעורי בית: אתם צוחקים עליי? כל השיעור הזה הוא שיעורי בית! פשוט לעשות הכול.
בפרק הבא אנחנו סוף סוף משיקים. נדבר בו על קביעת זמן ההשקה, קביעת מועד הסיום, ושנייה אחרי שנייה מה עושים בזמן ההשקה. אני כבר מחכה לכם שם!