fbpx

44. השקת הקמפיין!

ועכשיו כשהכול מוכן והתמיכה של הדסטארט העבירו את הקמפיין לסטטוס "מאושר", אפשר להשיק את הקמפיין!


מתי נשיק?

בגדול, הזמן המומלץ ביותר להשקת קמפיין הוא יום ראשון בבוקר בין 10-12, בתקופה שלא צפויים בה חגים (אם זה קמפיין בזק – אין חגים באותו שבוע או בשבוע הבא). 

במעמד ההשקה נקבע גם את זמן סיום הקמפיין (אני ממליצה: חמישי בשבוע שאחרי בשעה 23:00), אז אני מזכירה:


  • בהנחה שזה קמפיין בזק, רצוי שזמן הקמפיין (ראשון עד חמישי הבא) יכלול כמה שיותר מהתאריכים הנפוצים לחיוב אשראי: 2, 10, 15, 20 בחודש, כדי שתומכים נלהבים לא ייתקעו בלי מסגרת אשראי. 

אם זה קמפיין של חודש (למההההההההה????), הוא ממילא יכלול אותם. 

  • שימו לב שהכסף מקמפיין הדסטארט משולם ב-8-10 בחודש העוקב. זאת אומרת שאם הקמפיין מסתיים ב-30.6 תקבלו את הכסף עד ה-10.7, ואם הוא מסתיים ב-1.7 תקבלו את הכסף עד ה-10.8. 

אם יש דחיפות בקבלת הכספים, כדאי שהקמפיין יסתיים קרוב לסוף חודש ולא בתחילת חודש. 


כדאי לתזמן את הקמפיין כך שנכסים שהם תאריכים ייפלו בזמן מיתון אמצע הקמפיין


קמפיין המלכה, למשל, היה קמפיין ארוך יחסית אליי – 18 ימים – כי הוא היה משותף לי ולמעיין אשכולי – שותפי לכתיבת המלכה, וימי ההולדת שלנו קרובים, ושנת 2018 הייתה עוד יותר טובה אלינו מבחינת תאריכים עבריים ולועזיים. כך נראתה טבלת התכנון שלנו לפי התאריכים:

תאריך

נכס/אירוע

פעולה

י"א בחשוון (שבת 20.10)

יום הולדת עברי של תמר 

רתימת משפחה

יום א 21.10

יום ראשון בין 10-12

השקת הקמפיין 

יום ד 24.10

יום הולדת לועזי מעיין

הפעלת חברים ופייסבוק

י"ט בחשוון (יום א 28.10)

יום הולדת עברי למעיין

רתימת בני משפחה שדחו

יום שלישי 6.11

יום הולדת לועזי לתמר

הפעלת חברים ופייסבוק

אילו הקמפיין היה של מעיין לבד, הייתי ממליצה לו לעשות אותו מה-21-31.10, כך שיכלול את שני תאריכי יום ההולדת והכסף ייכנס בנובמבר. אבל הייתי בודקת איתו קודם אם מהיכרות עם מעגל החברים שלו, המרחק ממועדי חיוב אשראי יהיה בעייתי. 


בקשר לסיום הקמפיין, אני אוהבת שלישי עד חמישי: ראשון לא כי זה מיד אחרי סוף השבוע, ובסוף השבוע יש פחות תמיכות. זה סתם לחץ. ביום ראשון גם יש לפעמים התעוררות, וחבל לבזבז אותה ולאחד עם האפקט של טיסת סוף קמפיין. שני זה עדיין תחילת שבוע. שישי שבת אנשים עסוקים (והדתיים בכלל לא נמצאים). 

הזמן שאני מעדיפה לסיום קמפיין הוא 23:00, זו שעה שלאנשים יש בד"כ זמן לעקוב ולהתרגש איתכם, וכמובן לתמוך אם טרם עשו זאת או אם הם סתם רוצים לראות את הקמפיין כבר מגיע ליעד. 

בעיניי פחות מומלץ להשיק בחמישי כי אנשים עייפים בשביל משהו חדש, אבל זה כן יום מצוין לסיים בו דברים. אחרי 12 ימים שכולם עם היד על ה-F5 בקמפיין שלכם, הם כבר רוצים לראות אותו מסתיים בהצלחה.


התאמה לתומכים ולנכסים

ציינתי כבר בעבר אבל זה המקום לציין שוב: 

הסיבה שראשון בין 10-12 זה זמן אופטימלי להשקה, הוא שאנשים מגיעים למשרד אחרי סוף השבוע ועדיין רוצים קצת לדחיין. ב-10 הם כנראה יסיימו כבר לעבור על המיילים מהסופ"ש וכך המייל שלנו יגיע חדש וטרי ולא ייבלע במעבר על המון מיילים שצריך לטפל בהם. ב-12 יוצאים להפסקת צהריים, אז נחמד שזה יחכה להם כשהם יחזרו. 

שמתם לב להנחת יסוד בסיבה הנ"ל? 

זו סיבה שמתאימה לאנשים שעובדים במשרד. אם רוב המעגל הראשון שלכם הוא עובדי כפיים או בכל עבודה שבה אנשים לא פנויים למייל/ווצאפ שלכם בשעה 10 בבוקר – זה כנראה לא יהיה זמן טוב. את #משפט_הפונדקאיות השקנו שעתיים אחרי צאת השבת, מכמה סיבות: 

א. כי היו לנו 250 נרשמים מראש למעגל ראשון וממילא יכולנו להכין אותם.

ב. חלק גדול מהמעגל הראשון שלנו היו דתיים. מוצ"ש לדתיים הוא כמו ראשון בבוקר לעובדי משרד. בצאת השבת חוזרים לרשתות החברתיות ולמיילים ולווצאפים. 

ג. חלק גדול אחר מהמעגל הראשון שלנו היו מורים: ביום ראשון ב-10 בבוקר הם בכיתה או בחדר מורים, ולא יתפנו למייל שלנו עד 17:00, אם בכלל יהיה להם כוח למשהו. למורים יש הכי הרבה פניוּת נפשית אחרי שנחו בשבת. 


מבחינת זמן סיום, החלטנו ללכת על קמפיין עוד יותר קצר מהרגיל שלי, כי החברות השתכנעו קצת יותר מהרגיל שזה מתח שלא נרצה לעמוד בו לאורך זמן, ושההכנה שלנו הייתה כל כך טובה שאין צורך ביותר (וצדקנו בשניהם). בהתחלה חשבנו לעשות קמפיין של 5 ימים, אבל ידענו שיהיה לנו יח"צ בעיתונות סוף השבוע, ולכן קבענו את זמן סיום הקמפיין למוצ"ש (בסוף ממילא הגענו ליעד בבוקר היום החמישי והמשכנו לבי-אקטיב+) 


אז כדאי להתאים את זמן ההשקה לתומכים, גם אם זה לא "מה שכתוב בספר", ואת משך הקמפיין לנכסי יח"צ ותאריכים. 


השקה שקטה

בעיקרון, עד שמגיעים ל-20% או 100 תומכים – הראשון מביניהם – לא יוצאים למעגל שני. את זה אנחנו כבר יודעים לדקלם מתוך שינה. אני נוהגת להשיק בראשון (או במוצ"ש, כאמור) ואז לצאת למעגל שני ברגע שמגיעים לרף הזה. יש יזמים שעושים השקה שקטה – משיקים באמצע השבוע או אפילו בראשון קודם, אבל מתכננים את הרעש ברשתות החברתיות החל מבוקר יום ראשון שאחרי. 

אני מניחה שעצם הידיעה שאתם בהשקה שקטה ואין לחץ נותן איכשהו יותר שקט נפשי, אבל אני פחות מתחברת לזה. נותנת לכם את המידע כדי שתדעו… אני מעדיפה פשוט להשיק בהתפוצצות, אחרי שהכנו את כל הצ'קליסט מהפרק הקודם, ואז להיות בעמוד הראשי בחדשים ובפופולריים באותו זמן. כל הקמפיינים שלי עושים את זה. 


"טבעוני פשוט וטעים" שעתיים אחרי ההשקה (לפני שהתמקם במקום הראשון לשארית השבוע. מקום אחרון בחדשים כי השיקה בראשון ב-7 בבוקר, מהיכרות עם התומכות שלה) 


בנוגע להשקה שקטה, זכור לטוב המקרה של גל תמרי, עם הספר שלו על מסע הפונדקאות שלו ושל אשתו הדס. הוא עשה הכנה מעולה אבל בכל זאת בחר לעשות השקה שקטה. מה שקרה זה שהוא השיק ביום שלישי והגיע ל-100% תוך 4 ימים – בזמן ההשקה השקטה ועוד לפני שתכנן לצאת לרשתות החברתיות. כלומר הוא יצא לרשתות החברתיות כשהוא כבר בקיפאון ה-100, והגיע בסופו של דבר ל-121%. 


תהליך ההשקה, שנייה אחרי שנייה

  1. מוודאים שיש לנו הודעה מוכנה במייל עם מכותבים ב-BCC שרק צריך לעשות SEND.  

  2. מוודאים שיש לנו הודעה מוכנה ברשימת תפוצה בווצאפ שרק צריך לעשות SEND. 

(רצוי שהמכותבים בשתי הרשימות יהיו כאלה שהביעו מראש את הסכמתם, יודעים את החשיבות של תמיכה מיידית וגם עודכנו מתי ההשקה והם מחכים לתמוך)

  1. מדליקים פייסבוק לייב או שידור חי בכל רשת חברתית שבא לכם

  2. נכנסים לאתר הדסטארט, מקליקים על כפתור ההשקה משמאל למעלה

  3. קובעים את זמן סיום הקמפיין 

  4. מתרגשים ביחד

  5. עושים SEND בהודעות המעגל הראשון 

  6. אם יש לנו אנשים שממש רצו לתמוך ראשונים, אפשר להרים אליהם טלפון כדי שלא יצטרכו לחכות לווצאפ.

  7. נכנסים לקמפיין לעשות F5

  8. אחרי כ-5 דקות כל חברי הצוות נכנסים לפרויקט מחשבונות המשתמש הפרטיים שלהם (לא חשבון הפרויקט) ותומכים, אפילו בסכום קטן. הסיבה שלא עושים את זה מיד היא כדי לתת לאחרים הזדמנות להיות הראשונים, אבל לא לחכות עם זה יותר מדיי. אנחנו לא רוצים קמפיין עם 0 תומכים. אפשר גם לומר לאנשים שאיתנו בבית שייכנסו לתמוך. שתתחיל להיות תזוזה כבר בשניות או בדקות הראשונות. 


לא לשכוח שאם יש בין תומכי המעגל הראשון אנשים (בד"כ בני משפחה) נדיבים מדיי, לבקש מהם עכשיו לתמוך רק ב-200 ש"ח, ואת השאר בהתאם לשיעור 50 – "סכומים בטוחים". 


אם עשינו הכול נכון, עכשיו תתחיל טיסה שתגרום לנו לאופוריית תחילת קמפיין. מאוד מאוד מאוד חשוב לא להיתפס לשאננות ולא להתמכר ל-F5 על חשבון דברים אחרים, כי צריך להמשיך לעבוד כל הזמן, אם זה במענה לאנשים מהמעגל הראשון שענו לנו להודעה (יש בהמשך פרק "לכל שאלה תשובה" שיכול מאוד לעזור עם זה), אם זה בהמשך חשיבה, אם זה בליטוש טקסטים שכבר כתבנו, אם זה בהפגנת נוכחות בקבוצות שבהמשך נרצה לפרסם בהן (לפי כללי הקבוצה!)…


שיעורי בית: להחליט על תאריך השקה ותאריך סיום לפי מה שלמדתם היום. 


בפרק הבא נעשה קצת אתנחתא ממעשים ונבין קצת מניעים. אני קוראת לזה פסיכולוגיה בשנקל, אבל זה שנקל זהב. אני כבר מחכה לכם שם!