fbpx

47. קריאת אנליטיקס

ברוכים הבאים לקורס שנורקינג, קורס מקוון למימון המונים. אני ד"ר תמר עילם גינדין, ואתם… 

אתם קיבלתם או תקבלו מיד אחרי השקת הקמפיין מייל מהתמיכה, ובו קישור לאנליטיקס. 

טיפ מס. 1: האנליטיקס משותף עם החשבון שעושה את הגיוס. אם אתם כמה אנשי צוות או שהחשבון הוא לא חשבון ג'ימייל, צריך לבקש מהתמיכה, במייל מהכתובת של הפרויקט, לשתף אותו גם עם כתובות הג'ימייל של האנשים האחרים שאתם רוצים שיראו: חברי הצוות, אנשי מקצוע וכו'. 


גוגל אנליטיקס נותן לנו המון מידע סטטיסטי על הקמפיין, שאנחנו יכולים להשתמש בו כדי לדעת, למשל, מתי הזמן הכי טוב לפרסם פוסטים או לשלוח עדכונים, או איזה ערוץ הפצה עבד לנו הכי טוב עד עכשיו. 

האנליטיקס לוכד את כל התמיכות שנעשו דרך האתר. הוא אינו כולל העברות בנקאיות וטוב שכך, כי העברות בנקאיות זה בד"כ סכומים גדולים, שסתם יפריעו לנו לסטטיסטיקה. 


מראה לכם אנליטיקסים מכמה קמפיינים שונים (בכוונה מעדיפה לא לומר מה של מי), ונתחיל באנליטיקס של "טבעוני, פשוט וטעים":

מימין למעלה מכניסים תאריכים. בד"כ זה יהיה את תאריך ההתחלה של הקמפיין ואת תאריך הסיום, או אם אתם באמצע קמפיין – התאריך שנמצאים בו עכשיו. אפשר גם להכניס תאריכים חלקיים. למשל אם אנחנו יודעים שהיומיים הראשונים זה בעיקר מעגל ראשון, ואנחנו רוצים לדעת מה ההרגלים של המעגל השני-שלישי (אפשר גם תאריכים מחוץ לקמפיין, אבל אין בהם שום מידע, סתם חבל). 

אנחנו רואים כאן כמה כניסות היו, וכמה יוּניקים – כלומר משתמשים שונים: 4.7 אלף משתמשים שנכנסו 12.5 אלף פעמים. כלומר כל אחד נכנס שלוש פעמים בממוצע. 

וגם כמה זמן כל אחד מהם בילה בממוצע באתר – אורך ביקור ממוצע (מה-12.5K) וכמה זמן בממוצע בילה כל אחד מ-4700 היוניקים. 

שני העיגולים שמתחת פחות מעניין אותנו, אבל שתדעו מה הם אומרים – מאיזה מכשיר ומאיזה דפדפן. 

העיגולים הבאים מתחילים להיות מעניינים:

מעורבות לפי גיל ומין – מראה לנו פילוח לפי קבוצות גיל ומין. כשעומדים עם הסמן על פרוסה בעוגה או על מקטע בגרף, אפשר לראות את המספרים עצמם. פילוח לפי מין וגיל חשוב לנו כדי לדעת למי אנחנו פונים בפרסום שלנו – גם אם ממומן וגם בתכנים בכלל. ההתפלגות לפי עיר פחות משנה בקמפיין הזה, אבל אם למשל נרצה לעשות מסיבת השקה או אירוע כלשהו באמצע הקמפיין, כדאי לדעת שרוב התומכים שלנו תל אביביים (ורובן תומכות). 

צריך לזכור שגוגל מזהה ערים לפי כתובת IP – הכתובת של האינטרנט שלכם – ויש לו נטייה לחשוב שכפר סבא זה בפתח תקווה. אז לקחת את הנתון הזה בערבון מוגבל. 

עד עכשיו זה היה מעורבות – מי הגיע לדף – עכשיו זה מתחיל להיות מעניין כי זה כבר רכישות. כסף. 

בעיגול משמאל אנחנו רואים איך אנשים הגיעו: 

דיירקט זה מי שהקליד את הurl ישירות בשורת ה url 

אימייל וסושיאל אתם יודעים

רפרל זה הפניות מתוך פרסומים שונים ברשת: מאמרים, פורומים וכל לינק שהוא.

אורגני זה כל הדרכים האחרות, כלומר חיפושים למיניהם. בטבלה מצד ימין מפורט בדיוק מאיפה קיבלנו כמה אלה 10 ראשונים מתוך 60, אפשר לדפדף בכל ה-60)



כאן אפשר לראות את התפלגות התמיכות לפי רשתות חברתיות (האדום זה לא מהרשתות החברתיות, וטוויטר זה רק אני, נראה לי…)



וזה נהיה עוד יותר מעניין: כאן אנחנו רואים מספר עסקות, מה הממוצע של כל עסקה (בין 100-200 זה מצוין. מתחת זה אומר שנצטרך המון תומכים, מעל זה אומר שיש לנו רק תומכים גדולים), וכמה כסף נכנס ממנה. זה משום מה לא תמיד תואם ב-100% ולפעמים קצת מפגר אחרי המציאות, אבל זה נותן תמונה טובה. 

יחס ההמרה 13.3% הוא מעולה. בעיקרון ביום הראשון נראה יחס המרה של 20-30%, ואחר כך הוא יירד דרסטית. כדי להבין את סיכויי התמיכה למבקר חדש שלא מכיר אותנו, צריך לבדוק יחס המרה החל מהיום השני או השלישי של הקמפיין. יחס המרה של 10% (בכל הקמפיין) הוא בסדר גמור, מתחת לזה צריך לחשוב אולי צריך לשנות את התיאור כי משהו בו לא מספיק משכנע. 

 


הלאה: 

הטבלה משמאל חשובה מאוד כדי להבין אילו ערוצי פרסום עובדים לנו ואילו לא. תזכרו בבקשה את הפרמטרים source medium כי הם יחזרו גם בשיעור הבא. אם הייתם בשיעור הקישורים המקוצרים במודול הטכני, אז אתם כבר קצת מכירים אותם. 

בגרף מימין אנחנו רואים מהלך תקין של קמפיין עם טיסות בהתחלה ובסוף. מה שלא אופייני הוא העלייה בסוף השבוע, והירידה ביום שלפני האחרון, אבל העיקר שהיא תוקנה בסוף! 

בקמפיין "לעזור לעינב להשתקם" הגרף היה מאוד לא אופייני, ושיקף את מידת המעורבות של החמ"ל, שלא הייתה בהתאמה למהלך הקמפיין הרגיל. בגלל שזה היה קמפיין מאולתר, החברות הצליחו להתפנות אליו רק ביום שישי, ואז ראו עלייה למרות שזה היה אמור להיות מיתון וגם סופ"ש. אחרי שהראיתי להן את הגרף, הוא הפך ללהיט בחמ"ל, וגם מאוד עודד אותן לראות שהמאמצים שלהן נושאים פרי מדיד!


צילום המסך האחרון שלנו!
מצד שמאל פילוח ההכנסות לפי קמפיין – כאן לא היה פרסום ממומן אז זה פחות רלוונטי, אבל אם אתם עובדים עם מפרסם מקצועי, הטבלה הזאת, יחד עם טבלת ה-source/medium תגלה לכם איזה ערוץ פרסום עובד הכי טוב. היה לי קמפיין שהיזמים התעקשו בו להחליף את תמונת הקמפיין בתמונת סטוק, בעקבות המלצה של מישהו שאין לי מושג מה הרקע שלו. אשת הפרסום שעבדנו איתה יכלה לראות בקמפיינים המדידים האלה שאותו פרסום בדיוק (אותו טקסט, מדיום, פילוח וכו') השיג פי 7 הכנסות עם התמונה המקורית מאשר עם תמונת הסטוק.  

בטבלה השמאלית אפשר לראות כמה משתמשים הגיעו מאיפה (יוזרים), כמה תמכו (טרנזקציות), וכמה הכנסות היו מהמקור הזה (Revenue). אני תמיד מקליקה על עסקות (טרנזקציות) כדי לדעת מי הביא הכי הרבה תומכים. 

בטבלה הימנית יש לנו פילוח לפי שעות – דבר שיכול לעזור לנו לקבוע מתי הזמן הכי טוב לפרסם פוסטי תודה ותוכן ברשתות, ועדכונים בקמפיין. גם כאן אני מסדרת את הטבלה לפי מספר עסקות ולא לפי סכום שנכנס. 


לסיכום: האנליטיקס נותן לנו נתונים על התמיכה שחלקם סתם מעניינים, וחלקם יכולים לעזור לנו למקד את המאמצים שלנו בזמנים ובערוצים שהוכיחו את עצמם יותר טוב. 


שיעורי בית: אם יש לכם קמפיין רץ – לרוץ לאנליטיקס ולבדוק מה קורה. 

בשיעור הבא נדבר מעט על פרסום ממומן, ועל יצירת קישורים מדידים לאנליטיקס. אני כבר מחכה לכם שם!