הו וואו, איזו דרך עברנו ביחד!
אני מקווה שנהניתם כמוני ושההדסטארט שלכם ישבור את האינטרנט!
איך מסכמים 60 שיעורים?
אני חושבת שהדבר החשוב ביותר שלמדנו כאן, ואמרנו אותו במילים שונות, הוא שקהילה היא הדבר החשוב ביותר: בה הכול מתחיל, דרכה הכול נעשה, הערך המוסף הגדול ביותר של קמפיין מימון המונים הוא חיזוק הקהילה, וחשוב לתחזק אותה גם אחרי.
אין אין אין השקה בלי בלי בלי קהילה!
דיברנו על כך שהשלבים הם:
בניית קהילה (אם עשיתם את זה מראש – שאפו, חסכתם המון זמן, אפשר להשיק תוך שבועיים!)
חימום קהילה/מעגל ראשון – גם אם יש קהילה חשוב מאוד לחמם אותה מראש.
(כתיבת הקמפיין תוך כדי חימום).
השקת קמפיין מטורפת בבום גדול עם עשרות (מותר גם מאות) הודעות למעגל הראשון תוך שניות.
תוך כדי הקמפיין: המשך העלאת תכנים מעניינים ברשתות, הפעלת הקהילה.
אחרי הקמפיין: לשמור על קשר, לעדכן, להמשיך להפעיל. לא לתת לתומכים להרגיש כמו ארנק!
בכל ההתנהלות שלנו עם הקהילה חשוב להיות אותנטיים ולהמשיך לתת את התכנים שבגללם עוקבים אחרינו, כי לאנשים יש סף בולשיט נמוך, ויבינו מיד אם אנחנו לא אמיתיים.
לפני הקמפיין נעשה מיפוי נכסים:
תאריכים, אקטואליה, קשרים ואנשי מפתח, אתם בעצמכם.
אחר כך לבדוק האם חלק מהנכסים האלה רעילים או מרדימים.
אם רעילים לא להשתמש,
אם מרדימים אז לא לתת לעצמכם להירדם!
כמו כן, נענה לעצמנו על שאלות חשובות בקשר למניעים שלנו ובקשר ליישום הפרויקט.
מי אני? (כיצד אגדיר את עצמי בהקשר של הפרויקט)
מה הפרויקט (תכלית, מטרה)
מדוע – למה אני עושה את זה וגם למה כדאי לך לתמוך בי.
מתי – גם לתשורות שמצריכות הגעה, וגם להשקת המוצר עצמו
מקום – נקודות איסוף, תשורות שמצריכות הגעה, ואם הקמפיין עצמו הוא למופע או בית עסק תלוי מקום.
נוסח הקמפיין צריך להיות :
מקיף אך ממצה: לענות על כל השאלות (חמשת ה-מ') תוך שלוקחים בחשבון שלתומכים יש טווח קשב קצר!
ממוקד תומך: לא למה כדאי לי שהקמפיין יצליח, אלא למה כדאי לך: מה יצא לך מלתמוך בי. סיפוק מעזרה לזולת זה גם טוב, אבל זה צריך להיות שם: מה תהיה ההרגשה שלך אחרי התמיכה בי. כמו כן, בכל העדכונים תוך כדי הקמפיין נשים דגש על תודה, הודיה וכמה התומכים משמעותיים.
כמה שיותר מכיל:
להדגיש יתרונות מסוגים שונים שמתאימים לכולם, ולהימנע משימוש בהתבטאויות או בנכסים שאולי יביאו תומכים מסוג מסוים, אבל עלולות להרחיק תומכים פוטנציאליים אחרים.
התשורות צריכות להיות מגוונות גם במדרגות התמיכה וגם בהיצע (בשביל אלה שפחות מעניין אותם הפרויקט ויותר מעניין אותם לעזור לכם).
הכלה מגדרית. אני בעד כתיבה נייטרלית מגדרית.
תזמון ואורך:
התקופה הכי מעצבנת ומתסכלת בקמפיין, זו שבה תריבו עם כל העולם ואולי תתייאשו, זה מיתון אמצע הקמפיין. כדי לקצר אותו כמה שיותר, נעשה קמפיינים קצרצרים, אבל ההצלחה של קמפיין בזק תלויה המון בהכנה אינטנסיבית.
עקרונית קחו בחשבון 3 חודשים, אבל כמו בניין עם יסודות מאוד עמוקים – רוב הזמן הזה הקמפיין לא באוויר בכלל. ההכנה סופר חשובה: כחודשיים לבניית קהילה (אם כבר יש קהילה אז את הרוב עשיתם!), חימום קהילה וחימום מעגל ראשון, כתיבת קמפיין מעולה, הכנת תכנים למהלך הקמפיין, יח"צ וכו'. ואז הקמפיין עצמו הוא קמפיין בזק, כי אי אפשר לעמוד באדרנלין כזה לאורך זמן.
תזמון הקמפיין צריך להיות בתקופה בלי חגים, בלי כנסים – זמן שתוכלו להקדיש לקמפיין במלואו, כי
קמפיין זה לא שגר ושכח!
גם אם כתבתם את הקמפיין הכי מושלם עם הסרטון המושלם, סתם לשים אותו באתר הדסטארט לא יעשה שום עבודה. צריך גם לקדם כל הזמן.
אחד הדברים שצריך למצוא בהם את האיזון הנכון הוא מצד אחד להפגין נוכחות, שכמה שיותר אנשים יידעו שאתם בקמפיין עכשיו –
אם מתביישים לא מגייסים
ומצד שני לא להיות קרציות.
ראשית כול אל תציקו! כי לכל קמפיין יש מוצאי קמפיין
ואנחנו לא רוצים להיות קרציות ולאבד חברים. מי שלא מתאים לו לא צריך לתמוך, ולא משנה מה הסיבה.
גם אחרי סיום ההדסטארט, הקהילה היא הדבר שחשוב ביותר לשמר וגם להפעיל. נעדכן אותם כמה שאפשר, נפעיל אותם לפרסום המוצר/פרויקט כשיצא לאור, ואם נשמור עליהם מספיק טוב – הם יכולים להיות המעגל הראשון שלנו גם בקמפיין הבא.
התכונה החשובה ביותר ליזם היא להיות פתוח לשינויים ורעיונות, להשתפר כל הזמן וללמוד מכל אחד.
לכן, אם לא עשיתם זאת במהלך הקורס (וגם אם כן), אני מזמינה לכתוב לי בדף של שנורקינג בפייסבוק או במיילים אישיים, אם הייתה לכם הברקה, אם שמתם לב שמשהו השתנה, אם משהו שאמרתי כאן פחות מתאים לפרויקט שלכם ותרצו שאדייק יותר. אני מזמינה אתכם גם לעקוב אחרי הבלוג והעמוד בפייסבוק, שמעלים תכנים חדשים כל הזמן – עם מחשבות חדשות, דוגמאות חדשות מדברים טובים או פחות טובים שיזמים עשו (פחות טובים – רק בהסכמתם), וגם תשובות לשאלות שלכם!
ותחשיבו אותי מעגל ראשון לכל הקמפיינים שלכם 🙂
בהצלחה!