ברוכים הבאים לשנורקינג – קורס מקוון למימון המונים. אני תמר עילם גינדין, ואתם – אתם סיימתם קמפיין מוצלח אחד ואתכם כבר מתכוננים לקמפיין הבא… אז כדאי להתחיל לחמם את הקהילה!
כל התומכים של הפרויקט הזה הם המעגל הראשון של הפרויקט הבא, אלא אם כן הוא כמובן לא קשור בכלל. למשל אני לא שמתי אפילו קישור ל #משפט_הפונדקאיות בקהילה של מגילת אסתר מאחורי המסכה. המעגל הראשון הזה הוא עוד סיבה לכך שכל כך חשוב לשמור איתם על קשר. לא לאלץ, כמובן, אבל כן לתת את האפשרות.
אם לא שמרנו על קשר בין הפרויקטים, צריך להתחיל לגדל קהילה מחדש. זה לא לעניין לתת הרגשה שנזכרים בהם רק כשצריכים כסף.
לקראת הקמפיין הבא אנחנו נתחיל לחמם את קהילת השותפים לדרך כמו שחיממנו מעגל ראשון בפרויקטים הקודמים: ברשתות החברתיות – להתייעץ, לספר שקורה משהו, לתת טיזרים. אם הקבוצה עדיין קיימת אבל רוב השותפים לדרך כבר הפכו להיות חברים אישיים, אפשר לפרסם שם פוסטים ואז לשתף על הקיר שלכם, ורק מי שגם חבר שלכם וגם חבר בקבוצה יראה את זה, אולי יהיה צריך לבקש מכמה שתולים להגיב, וכך לאט לאט נפעיל את הקהילה שוב.
כמו בשלב א' של התבשלות הפרויקט – ניתן להם יותר תוכן ויותר טיזרים מאשר בערוצים האחרים, כדי לתת להם להרגיש כמה הם מיוחדים וחשובים בעבורנו.
ב-2022 פייסבוק הכניסו את האופציה למנהלי קבוצות לתייג @כולם כדי שכולם יקבלו נוטיפיקציות. למרבה המזל אני לא צריכה לומר אל תשתמשו באופציה הזאת, זה נחווה כפלישה לפרטיות ומעורר אנטגוניזם! כי פייסבוק כנראה הבינו את זה בעצמם, ובעת כתיבת שורות אלה הפיצ'ר הזה בתהליכי הוצאה מפייסבוק.
אפשר גם להוציא עדכון בקמפיין הקודם ולספר שמתבשל ספר המשך/ אלבום נוסף/ שיפוץ בעסק וכו'.
ככל שעבר יותר זמן בלי פעילות בקהילה של התומכים בלבד, כך צריך לעשות את זה יותר בעדינות, לאורך יותר זמן ועם פחות ציפייה. כשאני מדברת על קהילה אני משתמשת במילה "נכס", אבל חשוב שאנשים לא ירגישו כארנק או נדל"ן להשקעה.
בשיעור הבא נדבר על נושא כאוב אך חשוב – מה קורה אם הפרויקט מתעכב.
אני כבר מחכה לכם שם!