על שלוש טעויות

ד"ר תמר עילם גינדין

ד"ר תמר עילם גינדין

יועצת, מדריכה ומלווה למימון המונים

הפקת לקחים מקמפיין שדווקא הצליח >>

שיתוף הפוסט

בת דודתי יערה קקאו הרשתה לי להשתמש בכמה טעויות שעשתה בקמפיין האחרון, שלצערי לא יכולתי להשתתף בו מפאת עומס יתר, אבל כן הערתי כשהיה לי מה. 

בקמפיין הזה השתתפו אנשי מקצוע מהמון תחומים, שהמשותף שלהם היה שהם תותחים כל אחד ואחת בתחומם –  שיווק, קריאייטיב, פרסום ממומן, כתיבה וכו' – אבל בלי ניסיון במימון המונים. 

טעות ראשונה

הדבר הראשון שתיקנתי היה בקמפיין עצמו – "את יער הקקאו בניתי בעשר אצבעות". 

לא עושים דבר כזה! זה משפט מעולה לקמפיין ראשון, ומשפט כפוי טובה לקמפיינים עוקבים!

התומכים הם העיקר, נכון? אז איך אפשר להתעלם מהם? 

שיניתי ל: את יער הקקאו בניתי בזכות אלפי תומכים בהדסטארטים הקודמים שלי. 

הכלל:

אנשים אוהבים שמכירים להם טובה, לא כשמתייחסים אליהם כארנק. 

טעות שנייה

הדבר השני היה שם הקמפיין – מ"יער הקקאו בתנופה" ל"יער הקקאו בצמיחה". 

יש כאן שני דברים. הדבר הנחמד הוא שימוש במטאפורות מתחום רלוונטי: אם זה יער, אז צמיחה. תנופה זה יותר מתאים לספורט מאשר ליער. 

אבל הדבר החשוב יותר הוא שאם היער כבר בתנופה, אז למה צריך אותי? 

לצמחיה אפשר לגייס. תנופה זה משהו שאני צריכה לרוץ אחריו. אין לי כוח. 

הכלל: 

אנשים אוהבים להרגיש נחוצים. 

טעות שלישית

והדבר השלישי היה בפרסום הממומן שהדגיש את המבצעים המדהימים על השוקולד. 

באמת? 

זה מה שיש לכם לשווק לי? הרי מבצעים יהיו גם בחודש הבא וגם בזה שאחריו, כבר תמצאו תירוץ. אבל הפעם יש לי הזדמנות להיות חלק ממשהו גדול! בזכותי היער יוכל לצמוח ולהוסיף מכונה שמייצרת טבלאות שוקולד! אם לא נגיע ליעד זה לא יקרה! 

סתם מבצע על שוקולד גם נותן פחות הרגשת מחויבות, וגם פחות הרגשה של שותפות אחר כך כדי להפיץ את הקמפיין. 

הכלל:

במימון המונים כל הקטע בשביל התומכים זה להפוך מצרכן לשותף לדרך, ובשביל היזמית – לחזק ולגבש את הקהילה. 

רק אחרי ההגעה ליעד (בכל קמפיין יצירתי או יזמי) אפשר להפוך את הדגש בפרסום לדגשים של מכירה מוקדמת במחיר שלא יחזור. 

לסיכום 

הקמפיין 'יער הקקאו בצמיחה' – לא רק שהגיע ליעד, הוא גם נשאר בראש הפופולריים לשבוע אחרי, כי אלה באמת אחלה מחירים לשוקולד משגע 🙂



רוצה לקבל את התכנים שלנו במייל?

כאן נרשמים לרשימת התפוצה 👇🏻

פוסטים נוספים

Uncategorized

תשורות בקמפיין – דוגמה לתהליך חשיבה

היי,  אני רוצה לשתף בחלק מתהליך החשיבה על התשורות, שוב תוך הדגמה מהקמפיין של מיכל ברקוביץ' אוטיזם – תתחילו כאן. לפני תחילת הקמפיין התמיכה של

Uncategorized

מה שאתם לא רואים

ביום ראשון לפני שבועיים ב-10:42 השקנו את הקמפיין של מיכל ברקוביץ' אוטיזם – תתחילו כאן.   הגענו ל-50% קצת לפני חצות, ול-400 תומכים בבוקר היום השני

רוצה להביא את הערך שלך לעולם?

כאן נרשמים לקורס שנורקינג 👇🏻