אחת השאלות הנפוצות ביותר בקבוצת היזמים של הדסטארט בפייסבוק, היא:
השקתי את הקמפיין והלך מעולה בימים הראשונים, ועכשיו נתקע. מה אני עושה לא נכון?
ווריאציה אחרת – השקתי את הקמפיין, ביומיים הראשונים רץ ומאז נתקע, ועכשיו אני שבועיים מהסוף על 50% ולחוצה אש.
התשובה לכל הווריאציות על קמפיין ארוך מדיי היא – מיתון אמצע קמפיין.
המהלך הטבעי של רוב הקמפיינים שמתנהלים נכון הוא יומיים ראשונים עם ריצה מטורפת ואופוריית תחילת קמפיין, יומיים אחרונים עם טיסת סוף קמפיין, ובאמצע מדבר שממה צחיח ומחרפן בשם מיתון אמצע קמפיין שבו ה-F5 (כפתור רענון האתר) לא עובד, כלומר מראה אותו סכום כמו קודם, ומכיוון שאין על מי להוציא את הכעס, מוציאים אותו על מי שהכי קרוב.
קונספט קמפיין הבזק נולד אחרי שגרמתי גם לבת דודתי יערה קקאו להתמכר להדסטארט. הקמפיין הראשון שלה, שהייתי חלק בלתי נפרד ממנו, כמובן, היה חודש, ובחודש הזה – חוץ מהיומיים הראשונים והיום האחרון, שהיו טיסות משגעות, טיפסנו על הקירות והיא הייתה כל כך פקעת עצבים, שבעלה גיא הודיע לה שאם היא עושה עוד קמפיין הוא מתגרש ממנה.
אבל יערה היא לא אדם שמוותר על התמכרות כל כך בקלות. כדי שתוכל לעשות קמפיינים בלי להתגרש, היא הגתה את רעיון קמפיין הבזק. הרציונל פשוט: ממילא רוב הכסף בקמפיין נאסף ביומיים הראשונים וביומיים האחרונים, ובאמצע – מיתון אמצע קמפיין – זה עצבים ברמה גבוהה. אז הפתרון הוא פשוט לקצר את האמצע!
קמפיין נער הקקאו היה 11 ימים, ויערה צדקה! נכון שמיתון אמצע הקמפיין עדיין היה מורט עצבים, אבל הוא היה קצר יותר, והקמפיין הצליח!
מאז, גם עינת שמשוני הצטרפה אלינו לחסידות קמפיין הבזק, ועכשיו היא גם מלווה קמפיינים ופעילה בקבוצת היזמים, וככל שיותר יזמים מקבלים השראה או ליווי מאחת מאיתנו – קונספט קמפיין הבזק תופס תאוצה!
בזום שעשינו לקראת קמפיין משפט הפונדקאיות, הסברתי שהקמפיין יהיה 10 ימים ולמה, והחברות הסכימו שזה יותר מדיי זמן! החלטנו על 5 ימים, הערכנו לשבוע בגלל היח"צ של עיתוני סוף השבוע, והגענו ל-100% (150,000₪) בבוקר היום החמישי.
המינוסים הם שיש פחות זמן להתמודד עם בלת"מים, וזה שאנחנו הרבה יותר נטריד את התמיכה מאשר קמפיינים רגילים… הפתרון יכול להיות להודיע מראש כבר כששולחים את הקמפיין לאישור, שהוא עתיד לרוץ כקמפיין בזק בין התאריכים האלה והאלה, ואז יש גם להם זמן להיערך, כמו שאנחנו נערכנו.
אה, כן. היערכות. הקמפיין עצמו הוא בזק, אבל צריך המון המון המון התכוננות. לפחות חודשיים של בניית קהילה, חימום קהילה, להכין תכנים לפוסטי תודה כל יום, להכין טיוטות לעדכונים, הודעות לעיתונות, פרטי התקשרות של עיתונאים רלוונטיים וכו', ואם לא הדגשתי את זה מספיק – לטפח קהילה – לבנות או לחמם לפי הצורך, לנסח הודעות למעגל ראשון ולהיות מוכנים לשיגור – ואז להרביץ אותה בקמפיין בזק. כשמישהו שאין לו קהילה מדבר איתי ואומר שהוא רוצה לעשות קמפיין ויש לו שלושה חודשים, אני אומרת להשקיע חודשיים-חודשיים וחצי בבניית קהילה, ורק אז לצאת לקמפיין בזק.
שימו לב! המונח "מיתון אמצע קמפיין" מתייחס למהלך קמפיין, לא לעבודה שלך. היום ראינו איך מקצרים אותו, בפוסט עתידי נדבר על איך שמתמודדים איתו.