היי,
אני רוצה לשתף בחלק מתהליך החשיבה על התשורות, שוב תוך הדגמה מהקמפיין של מיכל ברקוביץ' אוטיזם – תתחילו כאן.
לפני תחילת הקמפיין התמיכה של הדסטארט אמרו לנו שאולי כדאי להעלות את התמיכה הנמוכה ביותר מ-44 ל-66 ואולי להוסיף משהו. לא עשינו זאת.
ביום הראשון של הקמפיין שתינו קיבלנו "גערה" מתומך אכפתי, שגם תמך במדרגה הכי גבוהה שהייתה באותו זמן:
- לדעתי, המחירים נורא נמוכים וחבל. מעל 200 איש כבר תמכו, אבל הסכום הממוצע הוא בערך מאה שקל…
זאת התשובה שעניתי לו:
הכנסנו שתי תשורות גבוהות, של הרצאות, מאוחר יותר.
בכוונה חיכינו שיהיה מספר תומכים גבוה לפני שנכנסו אותן, שמא מישהו יתמוך ב-3000 ש"ח מוקדם מדיי, וזה נראה לא טוב כשיש סכום גבוה ממעט תומכים.
תמיכה ממוצעת בקמפיין טוב היא בין 100-200 ש"ח, כי אם אנשים רואים שתמיכה ממוצעת היא 500, הם יחשבו שה-100 ש"ח שלהם פחות חשובים.
זה היה דבר שיכולנו להרשות לעצמנו יותר בקלות בקמפיין של מיכל, מכיוון שהיו לנו 360 אנשים רשומים שביקשו לקבל הודעה איך שהקמפיין מתחיל, ויכולנו להיות די בטוחות שנגיע לבסיס התמיכה המשכנע בקלות יחסית.
חלק גדול מהתשורות בתחילת הקמפיין הן תשורות לזריזים כדי לעודד אנשים לתמוך ביומיים הראשונים (שהם הכי קריטיים לקמפיין, אם כי ב"קריטיים" הכוונה היא שחייבים תוך יומיים להגיע ל-20% או 100 תומכים וכבר עברנו את שניהם מזמן…)
אחרי שיסתיימו התשורות לזריזים, הספר יעלה יותר.
שיקול נוסף הוא שהספר בקמפיין צריך לעלות פחות מאשר אחר כך בחנויות כדי לתת יתרון לתומכים, ואם נעלה מחירים יותר מדיי בקמפיין, נצטרך לתמחר אחר כך את הספר יותר גבוה ממש שאנשים בד"כ משלמים על ספרים.
בתמחור מדרגות תמיכה בקמפיין צריך לקחת בחשבון כמה שיקולים. אחד הוא השיקול האחרון שהצגתי, שמגביל את הסכום מלמעלה.
שיקול שני הוא לגבי ההגבלה מלמטה, וזה שילוב של מה באמת המטרה ואילו נכסים יש לקמפיין.
קהילה פעילה ומצפה זה הנכס הכי חשוב בקמפיין, ואת זה ידענו שיש לנו.
המטרה של מיכל היא ליצור עולם טוב יותר לילדות שלה ולאוטיסטים בכלל, והדרך לעשות את זה היא שהספר יגיע לכמה שיותר אנשים.
בזכות גודל הקהילה ההתחלתית, יכולנו להרשות לעצמנו לתמחר את הספר הדיגיטלי/אודיו נמוך, כך שיגשים גם את המטרה של להגיע לכמה שיותר אנשים.
בקמפיינים אחרים, בעיקר כאלה שהם בעיקרם תרומה (כמו משפט הפונדקאיות, לעזור לעינב להשתקם ו-גור גולש לאולימפיאדה), היה נכון יותר להגביה את סכום התרומה המינימלית, כי אנחנו לא נכנסים לאנשים לכיס, ואם למישהו קשה לשים 50₪ אז אנחנו גם לא רוצים לקחת ממנו 20₪.
אם תסתכלו בקמפיין תגלו שהסכום הממוצע אפילו נמוך מ-100₪, ואני ממש אוהבת את זה!
זה בדיוק מגשים את החזון של קהילה גדולה וספר נגיש.

נ.ב. עברנו את ה-100%, אחרי שבוע פחות שעתיים מהשקת הקמפיין 🙂
בהתאם לחזון של הקמפיין ולהעדפות של מיכל, החלטנו לא להגדיר יעד המשך לקמפיין אלא להגדיר מטרה שהיא הגעה לכמה שיותר אוטיסטים, הוריהם, מטפלים ואנשי חינוך, כדי להפיץ את המסר בעולם כך שיהיה טוב יותר לאוטיסטים בכלל, ולבנות של מיכל (ולבן שלי!) בפרט.
נ.ג. שתי אנקדוטות בנוגע לקמפיין: כל הסכומים בו הם פלינדרומיים – גם מדרגות התמיכה וגם סכום היעד 76567. הגענו ליעד בתומך ה-767.