מימון המונים הוא שיטת מימון, שבה במקום לקבל סכום גדול ממקור אחד, פונים אל ההמונים ומגייסים הרבה סכומים קטנים מהרבה אנשים, בדרך כלל תמורת תשורות מוגדרות.
מקובל לעשות מימון המונים לפרויקטים יצירתיים או יזמיים, שבהם תשורת הבסיס היא המוצר שלשמו מגייסים, או למען מטרה נעלה כלשהי – חברתית, סביבתית, משפטית ועוד.
הנה המחשה ויזואלית של התהליך:

מימון המונים זה בעצם תהליך משוכלל שמקבל כקלט רעיון וקהילה, ונותן כפלט קהילה עוד יותר גדולה, חזקה ומגובשת, ומימון להגשמת הרעיון.
ולכן חשוב להבין שלתוצאות מיטביות צריך גם חומרי גלם מעולים – רעיון טוב שמנוסח נכון וקהילה שמצפה למוצר, גם מכונה טובה – כמו מכונית או מדיח כלים, יש המון אפשרויות וצריך להבין מה חשוב ואיך לבחור, וחשוב גם לדעת איך לדעת להפעיל את המכונה.
שאלתי פעם חולצה מסבתא שלי ואמרתי לה שאחזיר לה אותה אחרי כביסה, והיא אמרה לי "לא, אני לא אוהבת את הכביסה של אמא שלך". נזכרתי בזה, כי זה מקרה שונה שמדגים שגם עם אותם חומרי גלם, כנראה משהו בהפעלה גורם לדברים להיות שונים. אני די בטוחה שאילו סבתא שלי הייתה רואה איך אני מכבסת היא הייתה מתעמלת בקברה.