1. אין הביישן למד
כדאי ללמוד כמה שיותר לפני שיוצאים לדרך: כאן בשנורקינג, בקבוצת היזמים של הדסטארט בפייסבוק, בהדרכות באתרי מימון המונים, ומגלישה בין קמפיינים מוצלחים. גם אם יש לכם המון ידע וניסיון בדברים קשורים – מימון המונים זו תורה שלמה כשלעצמה. לא להתבייש לשאול!
2. הקהילה היא הכול!
כדאי להקדיש לפחות חודשיים לבניית קהילה שמצפה למוצר שלך, לפני שיוצאים לקמפיין. הרבה יותר קשה למשוך אנשים אחרי שהקמפיין יצא לדרך מאשר לפניו.
3. תכנים ממוקדי תומך
להגשים לך חלום זה נחמד, ואולי יעבוד על האנשים הקרובים לך ביותר. כדי להרחיב את מעגל התומכים מעבר למשפחה הקרובה, כדאי להבהיר מה ייצא להם או לעולם מהתמיכה בקמפיין.
4. למשוך, לא לדחוף!
המסרים בקמפיין צריכים לגרום לאנשים לרצות לבקר בדף, ואז לגרום להם לרצות לתמוך. ניג'וסים יוצרים אנטגוניזם, ולחץ ורגשות אשמה אולי יגרמו לאנשים לתמוך, אבל לא להיות תומכים רתומים.
5. להכין כמה שיותר מראש
אמנם כל תוכנית היא בסיס לשינויים, אבל כדאי שיהיה בסיס כמה שיותר רחב ואיתן לשינויים האלה. כדאי לצאת לדרך עם קהילה מגובשת, מעגל ראשון מחומם, וטקסטים כתובים מראש מכל הסוגים: הודעות אישיות, עדכונים בקמפיין, תוכן רלוונטי לרשתות החברתיות וכו'.
6. להצליח בלי להפסיד
ברגע שהצלחתם בקמפיין וכרטיסי האשראי נסלקו, אתם חייבים לקיים את הבטחתכם. אם אתם לא מתכננים להשלים מכיסכם, חשוב מאוד לחשב את סכום היעד כך שהצלחה בקמפיין לא תגרום לכם להפסדים כספיים (יש לנו כלי חינמי נהדר בשביל זה, וכדאי לעשות מנוי לבלוג כי בהמשך יש לנו שיעור מפורט על הדברים שיש לקחת בחשבון).
7. פרסום ממומן
בקמפיינים של יותר מ-100K ש"ח מומלץ מאוד להקצות תקציב לפרסום ממומן, ולקחת לשם כך אשת מקצוע – וגם כאן כדאי להתחיל לפני הקמפיין עצמו. לעשות פרסום ממומן בעצמך, אם אינך מהתחום, זה לזרות כסף לרוח.
8. מוכנות לעבודה מאומצת
קמפיין מימון המונים הוא לא "שגר ושכח". גם הקמפיין המדוגם והמושלם ביותר בעולם לא ימריא בלי עבודה נכונה ומאומצת מצדנו. צריך להיות נכונים לעבודה מסביב לשעון – גם כשאנחנו לא ממש בעשייה בקמפיין, אנחנו בחשיבה עליו.
9. מוכנות לרכבת הרים רגשית
קמפיין מימון המונים הוא זמן מאוד מאתגר גם בשבילנו וגם לסובבים אותנו. ברגעי השמחה אנחנו נהיה מאושרים, אבל ברגעי השפל (ויהיו רגעי שפל) אנחנו נהיה בלתי נסבלים. כדאי להכין מראש את היקרים לנו כדי שלא ייעלבו ויידעו שנצטרך תמיכה נפשית.
10. להמשיך להיות אתם
להמשיך לתת לעוקבים ולחברים שלכם את סוג התכנים שבזכותו הם עוקבים אחריכם. אם תדברו כל הזמן רק על הקמפיין, תאבדו עוקבים וחברים.