בשבוע שעבר יצאנו לחופשה קצרה, שאפשר לתרץ אותה בפסטיבל יום הולדתה ה-20 של בתי ענתי.
ביום הולדתה ה-15 של ענתי יצא הספר הראשון שיזמה ואיירה, גיבורים מלכים ודרקונים – מיתולוגיה איראנית לכל גיל (זה היה אמור להיות לכל גיל, אבל בסוף זה לנוער ולמבוגרים). זה גם היה קמפיין מימון ההמונים הראשון שבו היא השתתפה. אחריו היא מילאה תפקיד חשוב גם במשפט הפונדקאיות.
בשיעורי מיפוי הנכסים בקורס המלא שלנו, אנחנו מדברים על כמה סוגי נכסים, ויום הולדת הוא אחד מהם.
יום הולדת הוא אחלה נכס לקמפיין מימון המונים. זהו יום שבו הרבה אנשים מבקרים בעמוד שלך ברשתות החברתיות או סתם יוצרים קשר כדי להגיד מזל טוב, ואפשר לתת להם קישור לקמפיין ולומר שזו יכולה להיות המתנה הטובה ביותר. אפילו לא צריך לומר אם המתנה היא להפיץ או לתמוך. מי שהתכוון לקנות מתנה בכסף יתמוך, מי שלא – סיכוי טוב שיפיץ. מי שיבין את הרמז יעשה גם וגם. בעדינות.
כדי למנף את היומולדת באופן מיטבי, כדאי שהוא ייפול בתקופה של מיתון אמצע הקמפיין, כדי לשבור אותו קצת. לכן עדיף לא להשיק את הקמפיין ביום ההולדת עצמו, אלא ביום ראשון שלפניו.
אז איך זה שלא השקנו את הקמפיין למימון האלבום המוסיקלי של ענתי לפני שבועיים?
ובכן – כפי שאני חופרת בשיעורי הקורס – קמפיין צריך להכין שבועות מראש. אנחנו אמנם תכננו להתחיל לבנות את הקהילה כמה חודשים מראש, אבל כל פעם היה משהו אחר, ולא עשינו שום דבר בכיוון. להתחיל קמפיין בלי קהילה שמצפה לו זה לא רעיון טוב בכלל.
עשיתי את זה פעם: קבענו מועד השקה לפי בגלל נכס שהוא תאריך קשיח, בניית הקהילה התעכבה כל פעם מסיבה מוצדקת אחרת, אבל בשורה התחתונה התחילה שבועיים במקום חודשיים לפני תאריך ההשקה, ולמרות שכל שאר ההכנות היו מושלמות – זה לא עבד. בקורס המלא יש שיעור שלם על מה שלמדתי משגיאות, ומה שיפה אצלי בקמפיינים בניגוד לחיים הפרטיים, הוא שאני באמת מיישמת את מה שלמדתי משגיאות…
אבל, אבל, אבל… יש יומולדת, ככה נבזבז נכס?
בהחלט כן! אחד הטיפים החשובים ביותר בנושא נכסים הוא שאסור לסמוך על נכס אחד.
אז מה בכל זאת אפשר לעשות כדי שהנכס לא יהיה מבוזבז לגמרי?
אפשר להתחיל לעשות רעש, אבל בקטנה. לספר שיש קמפיין בדרך לפני שמשיקים אותו זה אחלה דרך להתחיל לבנות קהילה: אז קבלו טיזר מתוך השיר Okay, ואם זה גורם לכם לרצות להירשם כדי לקבל הודעה על הקמפיין שלה, אז הנה קישור