ועכשיו עם רגש.

ד"ר תמר עילם גינדין

ד"ר תמר עילם גינדין

יועצת, מדריכה ומלווה למימון המונים

היום נלמד על 4 הפלטפורמות של קבוצת הדסטארט, ומה הרגש המוביל בכל אחת >>

שיתוף הפוסט

נכון שבעברית בת זמננו "הדסטארט" זה שם נרדף למימון המונים, אבל אפילו אתר הדסטארט עצמו הוא רק אחד מתוך 4 פלטפורמות בבעלות קבוצת הדסטארט. בקבוצת הדסטארט יש ארבע פלטפורמות שונות, כל אחת לגיוסים מתחום שונה, ומה שחשוב לשיעור הזה – כל פלטפורמה מונעת מרגש שונה. 

ארבע הפלטפורמות הן:

  •  הדסטארט (הוורודה) – ליצירה, יזמות וספורט. הרגש המניע בהדסטארט הוא התלהבות, צריך לגרום לאנשים וואו, ולרצות את המוצר שלנו או לרצות לראות אותנו מצליחים – בד"כ מייצגים את המדינה בכבוד. 
  • גיב-בק (טורקיז) – תרומות למטרות צדקה ולא כדי לקבל משהו. הרגש המניע בגיב-בק הוא חמלה, ואנחנו רואים שם בעיקר קמפיינים לעזרה לאנשים שנקלעו לצרה, פרויקטים חברתיים וסביבתיים, עזרה בהקמת משפחה – בפונדקאות או במימון טיפולי פריון. בגיב-בק יש גם אפשרות לתרומה ללא תמורה. 

גיב בק זו הפלטפורמה היחידה שבה אני מרשה לכם להיות קצת מסכנים. 

הגבול בין גיב-בק והדסטארט הוא דק וקצת חמקמק, כי יש הרבה פרויקטים שהם גם יצירתיים או ספורטיביים וגם למען הכלל. למשל רוכב האופניים יותם דשא, ששואף למדליה אולימפית, בחר לגייס בגיב-בק, בעוד שרוב הספורטאים האחרים נמצאים בהדסטארט. בסרט שומרי ים המוות רוב התומכים ממש התעצבנו שאין אפשרות לתרומה ללא תמורה, כי הם פשוט רצו שזה יקרה כדי לעזור להעלות למודעות את הסכנה שבה נמצא ים המלח. אולי זה יותר התאים לגיב-בק מאשר להדסטארט. מסעדות שנפגעו מהקורונה גייסו בעיקר בהדסטארט, אבל מסעדות שנפגעו בגלי האלימות של מאי 2021 גייסו יותר בגיב-בק. הגיוס של חוות רימון, לקידום נוער בסיכון, תוך עבודת אדמה וחיבור למרחב הפתוח, היה בהדסטארט כי זה יזמות, אבל בגלל המטרה החברתית אפשרו להם גם תרומה ללא תמורה. 

  • הפלטפורמה השלישית של הקבוצה היא בי-אקטיב (הסגולה) למאבקים ציבוריים, חקיקתיים ומשפטיים. הרגש העיקרי שמניע כאן הוא כעס על חוסר צדק, ולכן גם פוליטיקאים מגייסים כאן. בעוד שבהדסטארט וגיב-בק קוראים לקמפיינים "פרויקט", כאן קוראים לו "מאבק". באתר הזה יש גם מסלול של שמירת הכסף בנאמנות, כדי להגביר את האמינות של הפרויקט. זה כרוך בעמלה של אחוז נוסף. 

גם כאן עקרונית הגבול בין בי-אקטיב לגיב-בק הוא קצת מטושטש, כי יש גם גיוסי גיב-בק להגנה משפטית ותביעות. בעיניי,זה יותר תלוי אם הרגש המרכזי הוא כעס או חמלה, ואולי מכוונים קמפיינים לאתר זה או אחר גם לפי מידת הרלוונטיות הציבורית, האם זה עזרה או מאבק: ההשפעה של התוצאה על המרחב הציבורי. 

  • הפלטפורמה הרביעית, פאנד-איט, הכחולה, מונעת על ידי רצון להרוויח ופחד להפסיד רווח, אבל זה יותר גיוס משקיעים ופחות מימון המונים, הסכומים אחרים לגמרי, ולכן גם ההבחנה בינו לבין הפלטפורמות האחרות מאוד ברורה. 

חשוב להבין את הקשר בין הרגש לפלטפורמה גם כדי לבחור פלטפורמה, לפי סוג הרגש שהמטרה מעוררת, וגם לוודא כשאנחנו כותבים את הקמפיין ואת החומרים הנלווים, שאנחנו באמת פורטים על הרגש הזה. 

רוצה לקבל את התכנים שלנו במייל?

כאן נרשמים לרשימת התפוצה 👇🏻

פוסטים נוספים

Uncategorized

תשורות בקמפיין – דוגמה לתהליך חשיבה

היי,  אני רוצה לשתף בחלק מתהליך החשיבה על התשורות, שוב תוך הדגמה מהקמפיין של מיכל ברקוביץ' אוטיזם – תתחילו כאן. לפני תחילת הקמפיין התמיכה של

Uncategorized

מה שאתם לא רואים

ביום ראשון לפני שבועיים ב-10:42 השקנו את הקמפיין של מיכל ברקוביץ' אוטיזם – תתחילו כאן.   הגענו ל-50% קצת לפני חצות, ול-400 תומכים בבוקר היום השני

רוצה להביא את הערך שלך לעולם?

כאן נרשמים לקורס שנורקינג 👇🏻