הדיבר הרביעי בעשרת הדיברות ליזמי הדסטארט, היה למשוך – לא לדחוף. חזרנו על העיקרון הזה גם בפוסט החשוב ראשית כול אל תציקו. בפוסט על הרגשות המובילים בכל פלטפורמה, גם דיברנו על הרגש שצריך לעורר. אז היום כמה דוגמאות לקמפיינים מושכים, זו כמובן דוגמה חלקית בלבד.
בקמפיינים של יערה קקאו זה לא חוכמה, אנשים רואים שוקולד וישר נמשכים. ושוקולד נוזלי הכי מגרה (הקמפיין עם השוקולד הנוזלי נשאר בראש הפופולריים שבוע אחרי שהסתיים!)
הקמפיין של משפט הפונדקאיות היה בבי-אקטיב, הפלטפורמה שהרגש המניע בה הוא כעס (ותקווה לשינוי). פשוט העברנו את איך שאנחנו מרגישות בשנתיים של השתקה, זה כעס לגמרי מידבק. יהיה לנו גם פוסט עם תיאור יותר לעומק של הקמפיין במסגרת ניתוחי הקמפיינים של ימי חמישי.
גילי דרובר דיברה והתייעצה ושיתפה דמויות פלסטלינה מתוקות וטריוויה-פיראטים שבועות ארוכים בפייסבוק לפני הקמפיין של אי האוצר – המדריך לפיסול בפלסטלינה, כך שהיו המון אנשים שכבר חיכו עם האצבע על העכבר שרק תשיק. גם למהלך הקמפיין (שהגיע ל-100% תוך ימים בודדים), גילי הכינה תכנים שאנשים ירצו להגיב עליהם וגם לשתף, וכמובן הכול עם קישור לקמפיין.
הנה דוגמה לאחד הפוסטים האלה – התפרסם 48 שעות לפני סיום הקמפיין אבל חיכינו לו עוד מלפני ההשקה, כי גילי גילתה לנו שיהיה כזה, בשלב חימום הקהילה לקראת הקמפיין.
בפוסטים בפייסבוק היה קישור לקמפיין, אבל שימו לב שהתמונות מיועדות להמשיך "לעבוד" גם אחרי, ולכן מפנות לאתר של גילי. אני הייתי בין המייעצים והעוקבים והמעגל הראשון, אבל לא ליוויתי או ניהלתי, זה הכול מהמוח היצירתי של גילי.
עוד אחת שלא צריכה אותי כדי לעשות דברים נכון (אבל כן למדה ממני את קמפיין הבזק!) היא עינת שמשוני. הספרים שלה הם כאלה שאי אפשר לעשות שום דבר אחר מרגע שמתחילים, והם נגמרים מהר מדיי (6 שעות לספר, מזל שאני קוראת מהר). והיא נורא מצחיקה וממשיכה לספק את אותו דבר שבגללו עוקבים אחריה, גם כשיש לה קמפיין.
גם היא מכינה תכנים מושכים לכל הקמפיין מראש, והנה משהו שאני למדתי ממנה – אתגר להעפת הקמפיין עם צ'ופר חמוד שלא קשור לכלום. ב-2018 היא פרסמה את הפוסט הבא, עם תמונה של פלאפל מהרשת:
על פלאפל, ספרים וקמפיין מימון המונים (כן, יש קשר. עוד רגע תראו איך) –
במסגרת הקמפיין שלי התחלתי לגלות סימנים של יכולת תעופה. לא סטייל סופרמן או האחים רייט, אני יותר בקטע של לעוף על עצמי.
אחד הדברים שמסייעים לי לעשות את זה הוא העובדה שבפחות מארבעה ימים עברנו את ה-35% גיוס ושהקמפיין נבחר כחביב הצוות ומופיע בעמוד הראשון. אם הדברים ימשיכו להתקדם בקצב הזה, זו בהחלט אפשרות סבירה שתוך יומיים נהיה ב-50%.
וכאן נכנס הפלאפל.
אם כבר לעוף על עצמי, אז תדעו שאני מכינה פלאפל מדהים. חבל לכם על הזמן, אין על הפלאפל שלי. הפלאפל שלי הוא זה שעליו מעידים ילדי שהוא הכי טעים שיש וזה בלי שאני משחדת אותם אפילו. וזה לא רק בגלל שאני מכניסה לפלאפל שלי את כל אהבתי אלא בעיקר בגלל המרכיב הסודי שנמצא בו. מרכיב שמוסיף לו טעם וארומה מיוחדים.
רוצים לדעת מהו אותו מרכיב סודי? סבבה. בואו נשחק משחק –
אם עד יום שלישי הקמפיין מגיע ל-50 אחוזי גיוס, אני חושפת כאן, קבל עם ופייסבוק, את המתכון לפלאפל שלי. כדי לעשות את המשחק אפילו מעניין יותר, אני מזמינה אתכם לנחש מהו אותו מרכיב סודי. הראשון שיענה נכונה יזכה להזמנה אישית למנת פלאפל, כולל פיתה, חומוס וסלטים מעשה ידיי.
מה צריך לעשות בשביל שזה יקרה?
אם עוד לא תמכתם (מה? עוד לא תמכתם?) – כנסו לקישור שלמטה ותמכו.
אם תמכם (כפרה עליכם, חולה עליכם) – שתפו והזמינו אנשים נוספים לתמוך.
* בתמונה: פלאפל שהורדתי מהרשת. אתם כבר יודעים שאני לא מתקרבת למצלמות. פשוט תצטרכו להאמין לי שהפלאפל שלי לא פחות חתיך
בכל הקמפיינים האלה ברור שגם נשלחו הודעות, צריך שאנשים יידעו. אבל בלי להציק. בקמפיינים שלי זה אחת בהתחלה ואחת לקראת הסוף, למעגלים האישיים ולאנשים שנרשמו מראש למעגל ראשון. במשפט הפונדקאיות זה היה 250 אנשים!